BMW 520i (1992) #2

autoreview

BMW 520i (1992)

Signalement

Uitvoering520i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf164.780 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 16%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In december 2005 heb ik besloten mijn Golf 3 te verkopen en een échte auto te kopen: mijn islandgroene BMW 520i M50 uit 1992. Het is de ultieme studentenauto als je het mij vraag. Groot, groen, grommend, laag, luxe, lekker. En goed fout, want verlaagd en met 17’ M3 velgen. Je moet er van houden, maar hij heeft me tot nu toe alleen maar positief verrast en tovert nog steeds mijn mondhoeken omhoog als ik hem alleen al zie staan. En al helemaal als ik er mee rijd.

Pluspunten:

+ waanzinnige wegligging

+ uitlaatgeluid

+ loop van de motor: stille kracht

+ souplesse van de motor: voldoende trekkracht vanaf 2500 toeren, schakellui rijden

+ Überhohlprestige: koning van de linkerbaan, mensen gaan nog steeds zonder aandringen ruim op tijd aan de kant :)

+ oerdegelijk, ook na 14 jaar dienst nog geen piep of kraak

+ X-factor: elke rit is genieten en trekt de aandacht


Minpunten:

- ruimte op de achterbank (weinig beenruimte, hoge achterbank omdat de accu er onder zit en laag plafond door schuifdak)

- windgeruis van ruitenwissers en spiegels (veel beter bij latere modellen)

- vibraties in verende spoiler van schuif/kanteldak bij veel gereden snelheden (60-80 km/h)

- echte power pas vanaf 4200 toeren

- op nieuwe Pirelli P Zero Rosso (235/45 R17 ZR) gevoeliger voor spoorvorming en wegverkanting dan voorheen op Tyfoon Euro 45

- tot de laatste update stond hier ook het punt ’rijstijlgevoelig verbruik’. Dit bleek in grote mate samen te hangen met een defecte luchtmassameter, die er voor zorgde dat de motor regelmatig afsloeg en helaas ook voor een verbruik tussen de 1:6 en de 1:8. Nu is alles in orde en doet hij met gemak 1:9 tot 1:11, afhankelijk van de rechtervoet.

PROBLEMEN

Kleine problemen:

Olielekkage vooraan blok (klepdekselpakking vervangen bij aankoop)

Te laag stationair toerental bij warme motor (soms afslaan), hoog verbruik: luchtmassameter vervangen door 2e hands exemplaar

Nieuwe startmotor nodig gehad (Als hij niet start dan loopt hij niet. Maar jij wel.)

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.