BMW 520i (1986) #2

autoreview

BMW 520i (1986)

Signalement

Uitvoering520i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1986
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf176.000 km
KM-stand laatst191.000 km
Lezerswaardering: 14%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 184.000 km

Als klein kind kwam ik erg vaak bij mijn opa en oma over de vloer, en toen was ik al verzot op auto's. Toen nog in de vorm van kastauto's natuurlijk.
Elke keer als ik weer bij opa en oma kwam zag ik hem weer staan in de garage, De Bmw 520I. ( Erg jaloers was ik toen.... )
De auto werd vooral gebruikt als boodschappenwagen. deze kwam vaker op straat om gewassen te worden dan voor andere doeleinden.

Toen in 2006 de auto na 2 jaar te hebben stilgestaan verkocht zou worden heb ik aangeboden om deze in de familie te houden. Dit omdat deze al vanaf 1986 in handen was van mijn opa.
Nadat ik een weg had gevonden tussen de spinnen en andere rotzooi probeerde we hem te starten. dat ging niet meteen natuurlijk.
De garage kwam met een busje inclusief dikke startkabels, en jahoor hij kwam na 2 jaar weer tot leven.

Bij de garage hebben ze de 5 een grote beurt gegeven, enkele lampjes vervangen, de handremkabel vervangen ( heeft er 2 jaar opgestaan dus die had zijn beste tijd gehad ) en als laatste de remblokken vervangen. Verder was de auto nog in een goede staat volgens de monteurs.

En daar kwam ik vervolgens ook achter! Het is een rustige logge auto waarmee je heerlijk kunt cruisen. bij een snelheid van +- 140kmh is het enige wat je hoort het suizen van de wind, en het rustig zoemen van de motor.
Verder als je geduld en de ruimte hebt haalt hij op de TELLER nog steeds de 190 km per uur, en dat zonder een overdreven geluid te maken.
Hij heeft me tot op heden dan ook nog nooit in de steek gelaten. voor het snel wegtrekken voor een stoplicht moet je hem niet kopen, maar wel voor de stijl die de auto uitstraalt en de rijeigenschappen!

Verder is de auto nu nog relatief duur in verzekering, maar het is nu nog maar aftellen tot het een oldtimer is geworden.


Update 20-11-2008

Nieuwe garage gezocht omdat de monteur het niet voor elkaar kreeg om een simpele kleine lek in een van de brandstofleidingen te repareren.

Na een inspectie en overleg met de nieuwe garage de auto maar een hele grote beurt gegeven.

- Remblokken vervangen
- Distributieriem vervangen
- gedeeltelijk nieuwe bekabeling aangelegd
- Brandstoflek VERHOLPEN
- Grote onderhoudsbeurt.

Nu kan de BMW met een beetje geluk de winter weer door.


Update 28-08-2009

Nog steeds erg te spreken over garagebedrijf Joossen in Dorst. Heb de Bmw recent weer moeten laten keuren en zoals ik al verwachte was alles prima in orde. Er was zogezegd een stadslicht kapot en die werd meteen vervangen zonder er iets voor te rekenen.

Ook heb ik de motorruimte nog eens grondig schoongemaakt met behulp van water en terpentine. Tsja het is toch een onderdeel van de auto he!

In november dit jaar laat ik hem weer een kleine beurt geven, dit gewoon om hem weer op de winter voor te bereiden.


Overall bevalt hij nog heel erg goed, een relatief zuinige en mooie auto voor 'redelijk' weinig geld! en voor de rest eigenlijk nog geen grote problemen gehad.

PROBLEMEN

  • 191.000 km

de volgende 'problemen' heb ik tot nu toe gehad met deze auto:

- Het raam rechtsachter ging elke keer zomaar naar beneden.
dit is opgelost door op de sloop een nieuw raam meganisme
gevonden te hebben,en deze door de garage te laten monteren.

- Banden waren versleten ( uitgedroogd) 4 nieuwe banden gekocht
en laten monteren.

- kofferbakrubbers waren lek. dit heb ik opgelost door ze
regelmatig in te vetten
en door de auto zoveel mogelijk met slecht weer in de garage te
laten staan.

- Benzineleiding in de motor drupte wat benzine, de oplossing was
een nieuwe leiding laten installeren.

- Update 07-12-2010

Voor de eerste keer heeft de E28 me laten staan. Merkte dat de accu steeds minder lang mee ging maar ondernam geen actie. Gevolg was dat ik op een dag in Eindhoven stond met een lege accu. Met startkabels erop kregen we hem met veel tegenzin aan de gang en ik kon me weg vervolgen.

Meteen naar de garage voor een nieuwe accu en een kleine 'winter' beurt. NB de BMW zal met het slechte weer vooral de winter in de verwarmde garage doorbrengen.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (20)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.