BMW 520e Business Edition Plus (2022)

autoreview

BMW 520e Business Edition Plus (2022)
BMW 520e Business Edition Plus (2022)BMW 520e Business Edition Plus (2022)BMW 520e Business Edition Plus (2022)BMW 520e Business Edition Plus (2022)BMW 520e Business Edition Plus (2022)BMW 520e Business Edition Plus (2022)BMW 520e Business Edition Plus (2022)BMW 520e Business Edition Plus (2022)BMW 520e Business Edition Plus (2022)

Signalement

Uitvoering520e Business Edition Plus
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst100.000 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Hybride 5

  • 1.870 km

11 maanden terug heb ik een andere werkgever gekregen. De bedrijfspolicy was dat er met een lease gereden moest worden. Dus de zoektocht begon. Graag had ik een diesel genomen, maar dat viel als snel buiten het lease budget. Inmiddels ook besloten dat ik de lease auto niet prive wilde gaan rijden. We hebben in 2020 een E-golf aangeschaft , naast een Audi A3 TDI. Prive kunnen we ons meer dan prima redden , vooral dankzij zonnepanelen icm een electrische auto. Dus tijdens de zoektocht maakte me de catalogus waarde minder uit, omdat er toch geen bijtelling was. Als snel kwam ik uit bij auto's die ik niet snel zelf zou kopen. De BMW vond ik altijd al schitterend mooi, maar ook een mercedes C-klasse stond op de lijst. Ik wilde zeker geen hoge auto. En ook een station is niet nodig. De mercedes c was in voorjaar 2021 juist aan het uitfaseren en de nieuwe c kon nog wel eens heel lang duren. Bij BMW gereden met een 3 en met een 5. De 3 reed heel fijn, maar toen ik daarna in een 5 stapte was ik overrompeld door het comfort en de stilte, en niet te vergeten de enorm fijne stoelen. Dus het werd een 5 , een sedan, een hybride, een luxe uitvoering, met de zwakste motor. De verplichte opties die zonder meer wilde was keyless entry en adaptive cruise control. Als extra nog een open dak.
In april 2021 werd nog verwacht dat de auto wellicht eind augustus geleverd kon worden. Na ongeveer iedere maand uitstel is dan eindelijk de 5 zojuist in maart 2022 geleverd. Ondertussen al wel een keer spijt gehad toen ik de tests van de mercedes c hybride las, met een flink grotere accu en veel hogere laadsnelheden. Dat is ten voeten uit de achillis hiel van mijn BMW.
Inmiddels bijna 2000 km gereden met eigenlijk veel te grote afstanden voor een hybride. Alle hoeken van Nederland inmiddels al gezien. Met onze E-golf zijn we min of meer getraind in zuinig rijden, omdat je anders he eindbestemming niet haalt. Ditzelfde rijgedrag in de BMW levert verbluffend comfort ( echt superstil) op , en heel nette verbruik cijfers. met cruisecontrol aan op de snelweg rijdt je netjes 4,5-5,5 ltr/100 Tot nu toe 3,5 ltr verbruikt + 8,7 kwh/100 km ( zie foto) . Kwam neer op 800 km op stroom ( = 43%) , met ritten naar Aalten, Leeuwarden, Gouda en Nettental ( dld). In duitsland even getest of de 200 er makkelijk voor kwam: makkie. Als je hem dan wel op staart trapt, klimt de 2 liter vlot in toeren. Dat is het enige moment dat ik de motor gehoord heb. Dat geeft meteen antwoord op de motor. Voor ons gebruik hier in nederland voldoet de 520e prima. Je komt gewoon geen power tekort. We hebben de luxery uitvoering: gewoon top stoelen. Alles tip top een instelbaar. het enige waar je echt aan moet wennen als je uit een golf stapt en in de BMW 5: tjonge , wat is die neus lang.

Naar Berlijn op een zondagochtend

  • 10.500 km

Tot heden toe gebruik ik de 5 lekker traag op de nederlandse wegen met veel aandacht voor brandstofverbruik en actieradius op stroom. Dat resulteerde de 1e 10000 km op een benzine verbruik van 3,4 ltr / 100 km gemiddeld. Met 45 % electrische kilometers volgens de board computer.
De 2 ltr benzine met zijn geknepen pk's voldoen ruimschoots in Nederland. Echter vanochtend op deze zondag om 5 uur richting berlijn gereden. Toch ook wel nieuwsgierig hoe de 5 zich houdt op hoge snelheid. Vooropgezegd, Ik ben normaal geen hardrijder. Maar de 520e trekt makkelijk door tot 220 . Helen stukken tussen 180 en 220 gereden. En eerlijk gezegd: Ik vind het eigenlijk veel te hard. Maar de auto kon het wel. De 5 is wel zwaar, dat voel je met een flauwe bochtop hoge snelheid wel. Stukken met cruise control op 140 rijdt veel meer ontspannen en dan is de auto nog redelijk zuinig. Maar ach . de benzine in polen ( waar ik nu ben) is gelukkig minder duur :-) . Maar oh wat rijdt die bak lekker , Fijne ( top)_ stoelen, absoluut weinig geluid. Je kunt gewoon nog klassiek luisteren bij 200 + ...

korte update over verbruik

  • 43.500 km

De 520e is inmiddels een jaar gereden door mij, puur voor de zakelijke kilometers. De laatste 20000 km het verbruik als gemiddelde eens vastgesteld. Ritten zijn meerdere keren naar Belgie geweest, tussen de 550 en 700 km. Meestal kan ik dan wel 1 laadbeurt onderweg hebben. Verder vaak dag ritten van > 200 km , vaak zonder laad mogelijkheid, behalve dan weer 's avonds thuis. Van de 20000 km 5500 electrisch gereden. Gemiddeld 4,8 ltr benzine + 5,6 kwh stroom. Ritten 's ochtends heeeeeel vroeg, dan trap ik flink door. Overdag conformeren aan de geldende regels maakt van de 520 een zeer zuinige auto . Super stoelen, super stil , super comfort. Een genot om een dag mee op pad te zijn. Heerlijk rijden.

100000 km

  • 100.000 km

Vanwege de fiscale keuze , gebruiken we de 520 niet prive. Daar hebben we een andere goede oplossing voor. Voor mijn werk rijd ik eigenlijk niet vaak , maar wanneer er gereden wordt , zijn het langere afstanden. Vandaar dat de kleine accu eigenlijk beperkt gebruikt wordt en veel op benzine gereden. Langere ritten zijn ook nogal eens naar het het buitenland waar ook wat harder wordt gereden. Ik heb het eerder gemeld, maar wat een fijne reisauto is dit voor grote afstanden. Alleen een grotere tank ( en eigenlijk een diesel) was beter geweest. Maar zit comfort en geluidsnivo zijn top. Kofferbak als sedan is gewoon beroerd klein. ik neem wel eens een race fiets mee, dat gaat moeizaam met de wielen gedemonteerd. De 5 serie is meer voor het reizen, en ontspannen aankomen. Brandstof verbruik over de eerste 100000 km , met al deze snelweg kilometers is 5.1 liter + 4.7 kwh per 100 km . Ik denk zelf dat het netjes is. Puur als brandsof motor zie ik het verbuik op 80 km wegen ook rond de 1 op 20 schommelen.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.