BMW 520d (2020)

autoreview

BMW 520d (2020)

Signalement

Uitvoering520d
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf155.000 km
KM-stand laatst155.000 km
Lezerswaardering: 13%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste kilometers BMW5

Gisteren een hagelnieuwe BMW5 op gehaald bij de dealer als door-de-weekse leaseauto.
Ik ga de auto niet bijtellen maar enkel en alleen voor werkritten gebruiken.

Gelukkig ligt de geselecteerde dealer een eindje van huis dus heb ik al wat kilometers kunnen maken.
De auto rijdt heerlijk en zoeft over het asfalt. De diesel is krachtig 190 Pk en heeft voldoende trekkracht (400 Nm bij 1750 RPM), dus wat meer koppel dan de benzine uitvoering. Optrekken en tussen sprintjes zijn kinderspel.

Ik verder weinig opties genomen om zodiende in de buurt van de lease limiet te blijven:
High Executive
Safety Pack
Parking Pack

De leren stoelen zijn werkelijk in alle richtingen te verstellen. Voordat de favoriete houding bereikt is zal ik wel een weekje of 2 bezig zijn. Gelukkig zijn de instellingen op te slaan zodat je ze altijd terugkrijgt als je instapt.

De Safety Pack features kosten aardig wat en zijn bescheiden: trillen van het stuur als je over de lijn gaat en dode hoek waarschuwing.
Het trillen moet je echt maximaal zetten anders merk je er te weinig van. Als vermoeidheids waarschuwing hoop ik dat het voldoende is.

Een achteruit rij camera is onontbeerlijk met een slagschip zoals deze. De proefrij versie had de camera niet en dan is inparkeren een heel gedoe.

Het automatische inparkeren lukt bij mij voor de deur niet omdat het vak niet tussen auto's maar aan 1 kant door een paaltje begrensd is.
Ga straks even een andere auto er achter in het vak zetten en nog eens testen.


Afscheid

  • 155.000 km

Na 4 jaar afscheid van deze geweldige auto moeten nemen ivm aflopen lease contract.
Comfort gewoonweg goed.
Lange ritten geen centje pijn.
Daarnaast kan je behoorlijk zuinig rijden. Tijdens een test 1822 km op 1 tank diesel (ik denk 80 liter tank).
Rij je wat harder door dan altijd boven de 1400km.
Zodoende hoef je niet iedere week te tanken. Heerlijk.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.