BMW 518iN (1994)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 518iN |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1994 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 155.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na 3 jaar in een Renault Clio te hebben gereden, was ik de rammeltjes en het interieur geluid wel en beetje zat. Nu ik veel kilometers ga rijden voor mijn eindstage heb ik toch de knoop doorgehakt om een modernere en comfortabele auto te kopen. Daarbij kwam deze 518 op mijn pad en die is in 1 woord fantastisch! Hij rijdt schakelt en zit als nieuw en dat terwijl de auto toch al 11 jaar oud is! Het rijcomfort en het uiterlijk van de auto spreken mij enorm aan net zoals de ruimte van het interieur. Ik heb bewust gekozen voor het ‘face-lift’ met de ‘V8-grill’ en de nieuwe motor met de distributie ketting i.p.v de riem. Deze motor heeft meer koppel onderin dan de oude motor en is daarbij iets zuiniger. Tevens zit er houtafwerking in, een airbag en armsteunen. De auto kreeg bij aflevering een nieuwe APK en een einddemper. Verder is hij helemaal nagekeken (ben zelf automonteur) en er zit helemaal niks aan, ook geen roest.
Tot nu toe vervangen:
Einddemper (garantie voor de APK)
Accu (70 euro)
-------------------------------- update 25-okt-2006-----------------------
Ik heb de auto nu al weer bijna een jaar en er ruim 20.000 km mee gereden. Ik rijd over het algemeen veel (nieuwe) auto’s maar de oude 5-serie rijdt net zo lekker dan de meeste (moderne) middenklassers. Hij is welliswaar niet bijzonder snel maar het geluidsniveau, stoelen, remmen, ruimte e.c. voldoen boven verwachting!
Op een ’schoonheidsfoutje’ na (zie problemen) heeft hij me niet in de steek gelaten en dat zal hopelijk voorlopig zo nog wel even blijven want de kosten zijn erg laag! Natuurlijk is de wegenbelasting (44 euro per maand) en de verzekering wat aan de hoge kant maar dit wordt ruimschoots gecompenseerd met een laag gemiddeld verbruik (1:14 bij een rustige rijstijl), lage onderhoudskosten en afschrijving.
PROBLEMEN
Helaas heeft hij mij bij Lyon (Frankrijk) even laten schrikken met overhitte motor! De viscose-koppeling van de koelventilator bleek defect te zijn. In Nederland merk je daar weinig van maar als je met 40 graden in de file staat heb je de ventilator wel nodig.
Verder helemaal niks en dat is naar mijn mening toch niet verkeerd voor een 12 jaar oude auto!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.