BMW 330d (2013)

autoreview

BMW 330d (2013)

Signalement

Uitvoering330d
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf20.250 km
KM-stand laatst83.000 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

na de eerste week

  • 21.000 km

Ik heb weer zelf een auto in Duitsland gekocht. Deze keer weer een 330D. Na veel zoeken op Mobile.de eindelijk een mooie gevonden. Het hele optieboekje zit er op dus dat is wel erg leuk en de auto is wel heel erg krachtig. Aangezien mijn vorige een 330D E46 was, vergelijk ik hem hiermee. Ik moet zeggen dat ik de auto erg comfortabel vind, wellicht iets te. Daarom krijgt de auto vooralsnog maar drie van de vijf sterren voor comfort. Mijn vorige was veel stouter en leuker. Ik zal er wellicht nog aan moeten wennen. Maar de motor brult niet meer bij hogere toerentallen en het gaat allemaal kinderlijk eenvoudig. Gewoon driekwart gas, toerenteller komt niet boven de 3000 toeren en voor je het weet, rij je 160. Dat is wel heel bizar. Er zitten winterbanden op en die maken een verschrikkelijke herrie en die gaan er dus snel vanaf. Ik moet er nog wat meer kilometers mee rijden om een beter oordeel te kunnen vormen over de auto maar ik kan nu vast melden dat ik dat bij mijn vorige 330D E46 niet had. Die voelde vanaf de eerste meter goed en is dat 160000 km lang blijven doen. Dat was eigenlijk wel een briljante bak!

zoals ik al zei, zit de auto vol met opties :
- schuif kanteldak
- elektrisch verstelbare stoelen
- digitale tuner
- xenon
- zwarte hemelbekleding
- leren bekleding
- stoel- en achterbankverwarming
- dode hoek waarschuwing
- upgrade speakerset
- variabele sportbesturing
- stuurverwarming
- achteruitrijcamera
- alarm
- mooiere interieurlijsten
- grootlichtassistent
- active protection
- park distance control voor en achter
- connected drive
- navi professional
- head up display
- lichtpakket
- remote services
- speed limit info
- real time traffic info
- internet
- apps
- en nog meer kleinere dingen


De auto heeft nog fabrieksgarantie tot 30-10-2015 en daarna heb ik nog een jaar europlus garantie. Voorlopig hoef ik me dus geen zorgen te maken over het onderhoud!

Nieuwe velgen en auto verlaagd

  • 25.250 km

Ik heb inmiddels 5000 km met auto gereden waaronder ook een flink aantal kilometers in Duitsland. De auto staat op een standaard onderstel en wat ik de eerste kilometer al voelde, vond ik nog steeds : de auto is mij te comfortabel en te sponzig. Gechargeerd gezegd moet ik me concentreren om tussen de lijnen van de rijstrook te blijven. Een harde wind had ook behoorlijke invloed op de auto. Ik heb mijn vorige auto best wel gemist in deze periode en begon een beetje spijt te krijgen van mijn aankoop. Er zitten bridgestone winterbanden op mijn 17 inch velgen en die maken een enorme herrie, echt niet normaal. Het verbruik vond ik ook niet echt om over naar huis te schrijven. Bij mijn vorige 330 D E46 was het verbruik in Duitsland bij 200 per uur 10 liter per 100 km en met deze auto 12!!! En dat voor een auto die veel moderner zou moeten zijn... gewoon niet goed. Bovendien durfde ik eigenlijk niet 200 per uur te rijden ivm zweverige weggedrag van de auto.
Een ander nadeel van dat standaard onderstel is dat de auto echt veel te hoog op zijn poten staat. Ziet er echt niet lekker uit voor een auto met een beul van motor van 258 pk.


Maar goed : ik was er klaar mee en heb een aantal rigoreuze beslissingen genomen.
Om het gevoel met de weg te verbeteren en de looks van de auto te pimpen, heb ik besloten de auto te verlagen. Daarnaast heb ik 18 inch M-velgen gekocht met heerlijke Goodyear F1 banden. Afgelopen week is de boel gemonteerd en ik moet zeggen dat het resultaat verbluffend is. De auto ziet er uit als een droom (vind ik dan) . hij is mooi verlaagd, zeker niet te. Het is nog steeds erg mooi om te zien en in combinatie met die nieuwe wielen en banden ziet de auto er helemaal fantastich uit.

Qua weggedrag heeft de auto ook een metamorfose ondergaan. Wat een verschil !!! Het is een andere auto geworden. Lekker sportief en hij nodigt me weer uit om lekker te trappen (waar mogelijk). Hiervoor zette ik de auto alleen nog maar in de biobakjes modus en ging 100 per uur naar huis, ik vond er geen ruk aan.

Het verlagen kostte niet heel erg veel geld. Ik heb veren van Eibach laten monteren en de auto is hiermee 3 centimeter lager komen te staan. Het kostte bij elkaar € 455. De firma Baan Velgen In Rotterdam bij Zestienhoven heeft de klus geweldig geklaard. Een aanrader!!!

In de laatste BMW reclame zie je een blije rijder omkijken naar zijn auto nadat hij is uitgestapt. Ik draai me inmiddels regelmatig om en blijf even glimlachend staan. Wat een geweldige auto heb ik toch!!

onderhoudsbeurtje

  • 51.000 km

Nadat ik ruim 30000 km met mijn auto had gereden, was het tijd voor een onderhoudsbeurt. Dus wat nieuwe olie erin en nieuwe ruitenwissers want die waren versleten. Toen ik de auto bracht zei men dat de remblokken voor nog 9000 km mee konden gaan maar dat ze altijd even checken hoe ze er voor staan. Goed bezig daar ! Want mijn auto moet natuurlijk wel kunnen remmen.
Na een paar uur werd ik gebeld en men zei dat de blokken niet goed meer waren en ik heb gezegd dat ze vervangen konden worden. Aan het einde van de dag de auto opgehaald en weer blij sturen met mijn heerlijke auto.
Een paar dagen later lag de rekening in de brievenbus en toen was ik minder blij met mijn bolide..... € 1215 euro voor een olieservice en een paar blokken ? Zijn ze daar niet goed geworden ? Nadat ik de rekening goed had bekeken bleek ook dat ze de remschijven hadden vervangen...... HUH ? nieuwe remschijven na 50000 km ? Mijn vorige 330D heb ik ingeruild na 265.000 en daar zijn de schijven nooit van vervangen. Ik vond het echt een onzinverhaal en confronteerde de dealer. Hij gaf toe dat ze ook wel hadden kunnen melden dat ze de schijven gingen vervangen naast de blokken. Tja... Hij zei ook dat de dikte van de schijven onder de minimaal geadviseerde BMW-maat lag en dat ze daarom vervangen waren.
Ok, het zal allemaal wel. Mijn auto moet remmen. Maar toch vind ik het een vreemd verhaal. Ik moet er toch niet aan denken om iedere 50000 km € 600 euro uit te moeten geven aan nieuwe blokken en schijven voor.
Daarom gaat mijn auto sterren inleveren bij gebruikskosten! Verder is ie helemaal top!

onderhoudsbeurt

  • 83.000 km

Auto heeft beurt gehad en rijdt weer helemaal als een zonnetje. Er zaten een paar rammeltjes in de auto en die zijn verholpen. Nieuwe olie en andere sapjes en we kunnen er weer 30000km tegenaan. Ik peins er nog niet over om een andere auto te kopen. Gemiddeld verbruik over laatste 62000 km bedraagt 6,1 liter per 100 km.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.