BMW 330Cd Executive (2004)

autoreview

BMW 3-serie Coupé
BMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie Coupé - interieur

Signalement

Uitvoering330Cd Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf146.000 km
KM-stand laatst154.900 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aankoop

  • 146.000 km

Al lange tijd stond deze auto op mijn verlanglijstje; een 330cd. Eigenlijk was ik op zoek naar een automaat maar diverse malen gehoord dat een automaat moeite zou hebben met het hoge koppel.Er hangt natuurlijk veel af van de rijstijl van de vorige eigenaar maar toch maar meegenomen in de overweging. Na wat zoekwerk kwam ik deze tegen in Noord-Limburg, een prachtige 330cd exe van de 2e eigenaar. Deze man was er zeer zuinig op geweest en had hem 8 jaar in bezit gehad.De eerste eigenaar slecht enkele maanden. De auto is voorzien van een half-lederen sportinterieur, xenon,Haman/kardon en nog veel meer leuke optie's.Na een proefrit en een goede prijs voor mijn Audi de Bmw gekocht.

Rijden

Het rijdt geweldig! Wat harder werken en stugger onderstel als de Audi maar zo moet een Bmw zijn.Schakelen gaat ook wat stroever, het is niet echt klikklak. De eerste weken had ik echt het gevoel dat ik met een Scania V8 onderweg was. Bergen koppel en dat geeft een goed gevoel. Maar alles went en dit dus ook. Verbruik ligt rond de 1 op 16 , 1 op 16,5. S'morgens vroeg in de kou klinkt de motor heel rauw na een paar honderd meter gaat het vlot beter.Ook een aanhanger erachter van 1700 kg is geen probleem.

Problemen

Het lampje van de ruiterwisservloeistof brand en na het bijvullen de volgende dag weer. Wat blijkt; een koplampsproeier lekt.Schijnt vaker voor te komen. Onder garantie netjes vervangen.Ook het slot van de deur moest opnieuw afgesteld worden, want de deur ging niet meer open.

Door de vorst zakt en stijgt de raam niet bij het in en uitstappen.Zal beveiligt zijn maar heel vervelend dat je de deur niet goed kunt sluiten! (Ruit heeft geen sponning en drukt zich na het sluiten van de deur in het rubber, maar bij kou zakt ie niet en komt tegen de daklijst bij het sluiten)
Maar verder een heerlijke auto. Echt Freude am Farhen!

Inruilen

  • 154.900 km

Door verandering van baan(weer terug bij mijn oude werkgever)geen behoefte meer aan een diesel. Na een tijd wikken en wegen besloten om een jongensdroom waar te maken. De Bmw ingeruild op een Porsche 911. Binnenkort een review.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.