BMW 325i Touring M Sport Edition (2011)

autoreview

BMW 325i Touring M Sport Edition (2011)
BMW 325i Touring M Sport Edition (2011)BMW 325i Touring M Sport Edition (2011)BMW 325i Touring M Sport Edition (2011)BMW 325i Touring M Sport Edition (2011)BMW 325i Touring M Sport Edition (2011)

Signalement

Uitvoering325i Touring M Sport Edition
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf58.900 km
KM-stand laatst106.000 km
Lezerswaardering: 59%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaring

  • 59.250 km

Na bijna 4 vier jaar in een Ford S-max 2.5 turbo gereden te hebben weer terug naar het oude nest BMW.
Ik had deze BMW 325i touring van 2011 al sinds februari op het oog mijn droomauto met precies de opties zoals ik hem wilde hebben.
Vorige maand heb ik de S-max particulier kunnen verkopen inruil vond ik geen optie, door hem particulier te verkopen scheelde mij dit duizenden euro's.
Vrijdag 7 juni naar de Audi dealer in Apeldoorn waar de BMW de koop stond en inmiddels al voor bijna 3 duizend euro goedkoper te koop stond dan in februari.
De verkoper stond ons zeer vriendelijk te woord en stuurde ons weg voor een lange proefrit.
Ik en mijn vrouw kregen direct weer een "smile" op ons gezicht het BMW gevoel was direct weer terug en ook weer een 6 cilinder maar nu met automaat wat rijdt dit geweldig.
Na een proefrit van een uur even onder handelen over de prijs hierbij nog 1250 euro van de prijs afgekregen.
Erbij uitgehouden dat auto gepoetst en gepolijst zou worden i.v.m. kleine krasjes acter en een deukje in het dak zou eruit gehaald worden.
Woensdag 12 juni de auto opgehaald.
Dit wordt de komende jaren onze ""nieuwe auto".
Het betreft een 325i touring met het geweldige M-pakket en de bmw individuel kleur Azuritz Zwart(bij bepaald licht kleurt de auto donkerblauw).
-automaat met schakelflippers
-Alcantara elektrisch verstelbare sportstoelen>dit had mijn voorkeur vind ik mooier dan leer
-verwarmbare sportstoelen
-panorama dak
-antraciet hemelbekleding
-M sportstuur
-elektrisch inklapbare spiegels met stoeprand functie
-ingebouwde zonneschermen achter.
En voor de rest alle standaard opties.
Dan het rijden wat rijdt dit geweldig.
De stationair loop bij deze motor klinkt niet als een 6 cilinder zodra je gas geeft wel.
Ik had dit al vaker gehoord bij de nieuwe BMW 6 cilinder motoren er is mij verteld dat dit komt om benzine te besparen.
De motoren zijn schraal afgesteld.
Zodra je gaat rijden is het weer een BMW 6 pitter zeker in combinatie met de 6 traps automaat.
Ik kan nu al zeggen weer blij te zijn om weer in het bezit te zijn van een BMW.

Ervaring na 2 maanden

  • 60.550 km

Vorig weekend een paar flinke afstanden afgelegd tenminste voor ons wij rijden namelijk gemiddeld maar 9000km per jaar.
Eerst op zaterdag winterbanden met velgen aangeschaft(zie foto).
Ik zag via marktplaats 18inch originele breedset bmw velgen staan met pirelli runflat banden met nog ongeveer 7mm profiel(achter 255/18/35 en voor 225/18/40).
Na onderhandelen deze in Amersfoort opgehaald, ik vind 18inch toch het mooiste uitzien ook al wilde ik eerst voor 16inch of 17inch gaan.
Op zondag een ritje gemaakt naar Zeeland bij elkaar dit weekend 600km gereden.
Ik was benieuwd naar het verbruik dit is gemiddeld 1 op 12,5 geworden.
Vind ik zeer acceptabel met de S-max kon ik met moeite 1 op 10 halen.
Nog geen problemen gehad.

winterbanden geplaatst

  • 62.550 km

Zo weer een aantal duizend kilometers verder inmiddels de winterbanden gemonteerd zie foto 4.
Ik moet zeggen, de velgen staan zeer goed op de auto.
Problemen tot nu toe>geen.
Een nadeel wat ik ook constateerde bij de S-max is toch wel de gevoeligheid van kleine krasjes welke opvallen indien je de auto wast of wanneer deze in het zonlicht staat.
De donkere kleur zal dit ook wel met zich meebrengen en de lakken van tegenwoordig zijn ook niet meer zo hard(waterbasis).
Ik moet zeggen je moet dan wel dicht bij kijken om deze krasjes te zien, krijg veel complimenten over de auto en de kleur met opmerkingen zo die BMW is als nieuw.
Dus andere mensen valt het totaal niet op heb ik zelf ook als ik naar iemand anders hun auto kijk.
Ik weet of meerdere mensen dit opvalt van de krasjes.
Het lijken krasjes te zijn van het wassen in de wasbeer ikzelf was de auto altijd met de hand.
Voor de rest bevalt de auto heel goed.

vakantie

  • 66.555 km

Vorige week lang weekend weg geweest met deze heerlijke auto.
Op lange afstanden rijdt deze auto 1 op 13,5 wat zeer goed is voor een 3 liter 6 cilinder.
Deze BMW met N53 motor verbruikt geen olie, wat bij de N52 en M54 motoren wel veel voorkomt.
Tot nu toe geen problemen, als je op een forum gaat lezen zie je wel veel problemen met de directe injectie(injectoren/brandstofpomp) wel bij bouwjaren van 2007 en 2008.
Een kennis van ons heeft alle klepstoters laten verwisselen i.v.m. onregelmatig lopen de eerste kilometer met koude motor.
Er zat vervuiling op de klepstoters volgens de garage i.v..m. veel korte afstanden en rustig rijgedrag zijn 325i is van 2008.
Wij rijden ook veel korte afstanden, dus 1 keer in de zoveel weken laat ik de auto even uit op de Duitse autobaan waarbij de auto lekker toeren kan maken om de uitlaat schoon te blazen.
Lekker spelen met de flippers op het stuur wat een sportief gevoel geeft.
In het begin nog zitten gedacht om een 335i te kopen, maar met mijn rijgedrag heeft deze auto genoeg vermogen.

Een aantal weken geleden gereden met een nieuw type 320i.
Ik vind dat deze veel comfortabeler rijden wat ik minder bij BMW vind passen.
Hij stuurt niet zo strak als onze auto waarbij onze BMW wel M uitgevoerd is.
M-pakket vind ik ook zeer mooi en maakt de auto een stuk exclusiever.
Tevens geeft een 6 cilinder extra toegevoegde waarde zeker in combinatie met de automaat.

Eerste OH beurt

  • 73.421 km

Afgelopen maand auto weggebracht naar Bert Story in Nijmegen voor een olie servicebeurt.
Heb zelf de olie meegenomen auto komt van dealer uit Apeldoorn en daar gebruiken ze Shell Helix i.p.v. Castrol, nagevraagd of dit mogelijk was, geen probleem.
Scheelt tevens wat geld, 60 euro i.p.v. 175 euro!.
Maar dat was niet de hoofdreden vorige BMW's wilde nog wel eens olie verbruiken met Castrol deze heeft hier geen last van, dus daarom ook voor Shell gekozen alhoewel de N53 motoren niet bekend staan voor olieverbruik.
Totale kosten 178 euro en 60 euro voor de olie.
Voor de rest geen bijzonderheden kunnen we weer 2 jaar vooruit.
Nog geen problemen met de BMW tot nu toe bevalt zeer goed, ook het verbruik valt reuze mee 1 op 12 gemiddeld, langere afstanden zelfs bijna 1 op 14, korte afstanden zeker in de winter 1 op 9.
Volgende week maar weer de zomerbanden erop leggen.
Dus weinig nieuws.

navigatie update

  • 76.555 km

Afgelopen week nieuwe navigatie update gehaald bij de BMW dealer.
Oude was toch al weer ongeveer 5 jaar oud.
Het betreft een CIC 2015-2 motion update nu in de aanbieding voor 100,5 euro!!.
Je krijgt er een USB stick bij welke je in het dashboard kastje aansluit de update begint zodra je gaat rijden, werkt perfect.
Tevens heb je een code nodig die hoort bij je auto deze zit gekoppeld aan je chassisnummer.
Volgende week op vakantie kan de auto weer wat kilometers maken, afgelopen 5 maanden maar 3000 kilometer gereden.
Auto bevalt nog steeds zeer goed de 6 cilinder blijft bijzonder.

update weer een jaar verder

  • 86.005 km

Inmiddels weer een jaartje verder met deze geweldige auto.
Een aantal weken geleden mee op vakantie geweest naar de Eifel in Duitsland.
Met de heuvels daar, veel gebruikt gemaakt van de sportstand i.s.m de flippers op het stuur, dat geeft zeker een extra sportief gevoel en komt de heerlijke 6 cilinder tot zijn recht.
Voor de rest bevalt deze auto nog zeer goed, wel met de gedachte gespeeld om nieuw type aan te schaffen maar wil de 6 cilnder niet missen, een 335i blijft prijzig.

problemen.
Alleen accu vervangen, voor de rest geen problemen

grote beurt

  • 90.502 km

Vandaag auto voorzien van nieuwe olie, oliefilter, luchtfilter en interieur filter, bougies gaan we volgende week vervangen.
Onderhoud dit maal zelf uitgevoerd samen met een automonteur, vindt de prijzen bij BMW echt overdreven duur, bijvoorbeeld alleen voor de olie betaal je 175 euro, nu zelf besteld voor 55 euro!.
Auto had een halve liter olie verbruikt in 2 jaar tijd, 17000 km, heel netjes.
Tevens remblokken voor en achter vervangen, melding op i-drive remblokken hadden nog makkelijk duizenden kilometers mee kunnen gaan, dus melding veel te vroeg.
Nog steeds zeer veel plezier van de BMW, wel weer gedacht aan een nieuw type maar wil toch geen afscheid nemen van de 6 cilinder, een 335i is wel erg duur, tevens vind ik de E91 met M-pakket nog steeds een erg mooie verschijning, dus waarom inruilen?
Dus lekker doorrijden, bijna 4 jaar in bezit en tot nu toe geen problemen, twee weken geleden wel een melding "verminderd motor vermogen" , zulke meldingen zie je niet graag want heb gelezen dat dit nogal dure reparaties kunnen worden.
Maar sindsdien melding niet meer gehad, hopelijk blijft dit zo.

update

  • 98.303 km

Weinig te melden, auto gisteren gewassen, en net in de was gezet.
Glimt weer goed.
BMW bevalt nog steeds heel erg goed, van de zomer bijna een nieuw type gekocht een witte 328i van 9-2014, M performance uitgevoerd super mooie auto met 20 inch wielen.
Onze auto blijft veel geld waard moet ik zeggen volgens de dealer zijn ze erg gewild i.c.m. 6 cilinder.
Toch niet ingeruild, reden de 6 motor alhoewel de 4 cilinder zeer snel is, en in combinatie met de M performance uitlaat nog best goed klinkt, overstap komt nog wel het liefste een 340i maar aanbod is weinig.

Geen problemen gehad met de auto in de 4,5 jaar dat we hem nu in bezit hebben, zeer positief.

chiptuning 49pk erbij

  • 99.440 km

Zoals al vaker vermeld in deze review toch weer aan het denken om een andere auto te koen, d.w.z. een nieuw type 3 serie touring.
Het aanbod 335i en 340i is zeer gering en behoorlijk aan de prijs, de vraag was dan ook een hoop bijleggen oftewel iets aanpassen aan de 325i.
Auto bijna 5 jaar in bezit en buiten normaal OH geen problemen, tevens bevalt hij nog heel goed.
Heb gelezen dat een 325i n53 3liter 6 cilinder(ook al heeft deze geen turbo) goed te tunen is, doordat het een geknepen 330i is, heeft alleen een andere air-intake( als ik het goed heb).
Dus vandaag is de auto getuned, duurde 2,5 uur.
Het resultaat is 49pk meer en 45nm koppel.
Dus nu 267pk en 315nm.
Het verschil is echt flink merkbaar, logisch als je cijfers ziet.
De motor loopt soepeler en het geluid vanaf de motor is ook mooier, hij pakt ook beter op.
Tevens zou hij ook 9% zuiniger moeten zijn, maar eerst zien dan geloven, alhoewel mijn vorige auto de S-max ook zuiniger werd na tuning.
Ook dakdragers aangeschaft gaan van de zomer naar Italie mag hij wat meer kilometers maken, in bijna 5 jaar 40.000 is natuurlijk niet veel, maar dat krijg je als je beide op de fiets naar het werk kunt.
Eerste ervaring wat betreft de tuning is altijd doen, zal over een aantal maanden de review aanpassen met ervaringen.

Verkocht

  • 106.000 km

325i ingeruild op een X2.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (25)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.