BMW 320i Touring Business Edition Plus (2022)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 320i Touring Business Edition Plus |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 25.000 km |
KM-stand laatst | 27.000 km |
Na jaren weer een privé auto aangeschaft
- 25.000 km
Na 6 jaar en 8 verschillende leaseauto's toch maar besloten om een privé auto aan te schaffen. Vanuit de werkgever werd besloten dat er alleen nog maar elektrische auto's besteld mochten worden en daarom in juli een BMW iX1 afgeleverd gekregen.
Het rijden met een elektrische auto is prima. Veel vermogen dat direct beschikbaar is, echter mis ik naast ruimte in de iX1 toch ook het gemak van de benzine motor. Binnen 5 minuten de auto volgooien en weer door kunnen is voor mij persoonlijk nog steeds het ideaalplaatje. Daarom besloten de BMW iX1 alleen zakelijk te gaan rijden, wat betekende dat we een privé auto moeten aanschaffen.
Nu heb ik afgelopen jaren veel verschillende voertuigen gereden (Ford Focus, VW T-Roc, Mercedes CLA, VW Tiguan, Skoda Octavia RS, Skoda Kodiaq en als laatste dus de BMW iX1). Daardoor kan ik zeggen dat ik een redelijke kijkje in de keuken heb kunnen krijgen bij verschillende merken.
Het was voor mij direct duidelijk dat we een auto zouden aanschaffen van één van de gerenommeerde premium merken. De keuze zou dus vallen op een Volvo V60, Audi A4 Avant, Mercedes C-Klasse Estate of de BMW 3 serie touring. De vraag was nog wel even of dit een plug-in hybrid zou worden of dat we zouden gaan voor benzine versie. Uiteindelijk omwille van de ruimte in de kofferbak toch voor het laatste gekozen.
De keuze is uiteindelijk gevallen op een Saphirschwartz BMW 320i Touring met een M sportpakket, adaptief onderstel, 19" lichtmetalen wielen, comfortpack en entertainment pack.
Aangezien er veel keuze is in jong gebruikte BMW 3 series gaan kijken naar een auto die qua uiterlijk iets afwijkt van de versies die veel rondrijden. Velgen maken voor mij de auto en daarom ook gekeken naar een auto die wel originele BMW velgen heeft, maar niet de vrij standaard 19 inch dubbelspaaks (styling 793 I), maar de 19 inch (styling 669M) wielen.
Inmiddels is de auto ruim 2 weken in bezit en bevalt tot nu toe prima. De auto is met name in de breedte een stuk aangenamer qua binnenruimte dan de iX1. De stoelen zijn beter verstelbaar en daardoor is de complete zitpositie van de auto fijner.
Qua prestaties valt het wat tegen, maar dit kan ook komen doordat ik simpelweg gewend ben geraakt aan het vermogen van de iX1. Daardoor voelt het accelereren wat traag aan. De auto zal nog een motortuning vanuit de dealer krijgen, waardoor de garantie niet vervalt.
Verder is het rijden met de auto en met name het gedrag in de bochten fantastisch en niet te vergelijken met de alternatieven die we hebben bekeken. Dit is ook één van de redenen geweest om voor BMW te kiezen, omdat het rijden in de privé auto leuk moet zijn. Het verbruik ligt vooralsnog rond de 1 op 15 wat keurig is wat mij betreft.
Al met al een enorm prettige eerste 2 weken. Ik zal later wat foto's toevoegen.
Tuning
- 27.000 km
Inmiddels een tuning uit laten voeren naar 310pk waardoor de prestaties matchen met de uitstraling van de auto. Zal komende periode het verbruik ook eens monitoren.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

BMW 3-serie Touring 320i M sport // Portimao Blue | BTW auto | Panoramadak | Trekhaak | Sfeerverlichting | CarPlay & Android Auto
- 2022
- 68.924 km

BMW 3-serie G20 330i M Edition Plus volle optielijst! Android CarPlay Pano M Stoel HUD Camera NAP NL 1e EIG Laser Spoiler M Remmen
- 2021
- 158.077 km

BMW 3-serie Touring 318i M-Sport | Trekhaak | Leder
- 2019
- 164.299 km