BMW 320i High Executive (2012)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 320i High Executive |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand laatst | 4.820 km |
De eerste 1000 zitten er op
- 1.100 km
30 april heb ik de auto opgehaald en inmiddels 1100 km gereden. Wat een geweldige auto! Aangezien ik een kleine 50.000 km per jaar in de auto zit heb ik niet echt bespaard in de opties. Ik heb de volgende uitvoering gekozen:
Sport aut. transmissie
Glasdak elektrsch
Zonnerolgardijn deuren achter
Binnen-/buitenspiegel, aut. dimmend
Neerklapbare achterbank
Sportstoelen
Lendensteun bestuurder en passagier
Stoelverwarming bestuurder/passagier
Verschuifbare armsteun voor
Koplamp reinigingsintallatie
Park Distance Control (PDC)
Xenon licht
Snelheidsregeling met remfunctie
Lichtpakket
Navigatiesysteem Professional
HiFi-Luidsprekersystemen
Aansl. Bluetooth + USB-apparaten incl.
Uitgebreid instrumentenpaneel
Dakhemel antraciet
Sportstuurwiel leder
Banden met noodloopeigenschappen
De auto staat op 18" breedteset (255 achter, 225 voor)en Goodyear RF banden.
Bij lagere snelheden is de auto superstil, vanaf 100km valt het geluid me wel iets tegen. Met name de rolgeluiden van de banden zijn dan goed te horen.
De auto trekt als de brandweer en schakelt met de 8-traps automaat boterzacht. Even inhalen op de snelweg is geen enkel probleem. Bij 120km per uur het gaspedaal intrappen, de auto schakelt dan zeer snel 2 of 3 versnellingen terug en blijft maar gaan. Wil je nog sneller schakelen dan zijn de flippers een klasse apart. Bij het automatisch terugschakelen voel je nog iets in de bak, met flippers wordt er nog sneller geschakeld en merk je helemaal niets meer van het terug en opschakelen.
1 minpuntje (en daar gaat de auto deze week voor naar de dealer), er zit een "windfluit" in vanaf 75km. Of het de spiegel rechts is of ergens bij het schutbord zit weet ik niet, dat lost de dealer wel op.
Fluiten opgelost
- 1.550 km
Vandaag is de auto bij de dealer geweest en vanmiddag weer opgehaald. Fluiten is volledig weg. Het zat in de strip tussen het voorruit en de rechter A-stijl. Deze is opnieuw geplaatst en daarmee was het probleem opgelost.
Als leenauto had ik overigens een 320d F30 mee in sportline uitvoering. Ook een fijne auto maar ik moet zeggen in deze "standaard" uitvoering wel behoorlijk karig. Wat me wel opviel is dat er een groen lampje op de ruitenwisserhendel (hoe noem je anders zo;n ding) zit waardoor je kunt zien dat deze op interval staat. Dat zit er bij mij niet op. Je kunt dus ook nergens zien in welke stand de ruitenwissers staan. Even wennen dus.
Verder ben ik er in mijn eigen auto achter gekomen dat onder de 8 toetsen in het dashboard ongeveer alles geprogrammeerd kan worden. Van navigatielocatie tot inhoud van het rechterdeel van het scherm. Tijdens de aflevering vroeg ik aan de dealer of daar ook radio voorkeuzezenders onder konden, hij vertelde me dat dat niet mogelijk was. Wel dus. Weer wat geleerd.
Tevreden op 1 puntje na.
- 4.820 km
Inmiddels veel snelwegkilomters erop zitten. Het verbruik begint te dalen (toeval of niet maar het lijkt te zijn gestart na 3500 km). Van 8.2l op 100km naar 7.4l (zal ook wel gedeeltelijk met snelweg te maken hebben). Ik rijdt ook wat vaker op economy maar op de snelweg maakt dat geen verschil in verbruik.
Over 1 onderdeel ben ik minder tevreden en dat zijn de sportstoelen. Ondanks dat deze electrisch verstelbaar zijn in alle mogelijke standen vindt ik ze te smal. Ik zit er dus "matig" in en dat bederft voor een deel het rijplezier. Ik heb nog geen idee wat ik hier mee aan moet, ga toch een gesprek met de dealer aan welke mogelijkheden er zijn.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.