BMW 320i High Executive (2012) #3

autoreview

BMW 320i High Executive (2012)

Signalement

Uitvoering320i High Executive
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf2 km
KM-stand laatst16.000 km
Lezerswaardering: 31%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Klasbak!

  • 16.000 km

Klasbak! Dat is de beste titel die je deze 3 serie kunt geven.

Na 2 hybrides te hebben gereden was het weer eens tijd om toe te geven aan mijn gevoelens en smaak :-). Het werd een 3 serie met high executive pakket en vanwege de bestelling in maart kreeg ik er de 8-traps automaat gratis bij. Verder heb ik er 18" velgen op laten zetten, professional navi systeem, antrazit hemelbekleding, chroom raamomlijsting, privacy glass vanaf de b-stijl, m onderstel, sportstoelen, regen- en lichtsensoren en automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels waarbij de buitenspiegels ook in kunnen klappen.

3 opties heb ik nog overwogen: lederenbekleding, flippers aan het stuur en clima control. Van die laatste optie zou ik zeggen: bestellen! Het leer en de flippers mis ik niet maar ik ben niet helemaal tevreden over de eenzonige klimaatregeling. Eigenlijk te zot voor woorden dat in een high executive uitvoering nog een mechanische airco zit.

De flippers heb ik niet gekozen, ondanks de beperkte investering van volgens mij net geen 200 euro, omdat ik wist dat ik ze toch niet ging gebruiken. Tijdens mijn vakantie heb ik in de bergen, als ik me niet vergis, 3x manueel geschakeld dus daar heb ik geen spijt van. Qua looks zien de pook en de flippers van dat pakket er wel wat leuker uit maar het leven is vol keuzes. Er zat standaard PDC (achter) op, sensoren voor zouden soms handig zijn al is het geen groot gemis. Wederom keuzes!

Wbt de automaat vind ik dat als je overschakelt van automaat naar manueel de bak toch wel ff verwerkingstijd nodig heeft voordat hij ook echt manueel is en terug- of opschakelt naar de gekozen versnelling. Bij m'n vorige hybrides had ik een stand om op de motor af te remmen, dat mis ik wel een beetje bij deze traditionele automaat. Wel is zo'n traditionele automaat veel stiller dan die cvt's. De BMW is van binnen gewoon heel erg stil. Buiten hoor je de motor, zeker bij een koude start, aardig pruttelen maar binnen heb je daar geen last van.

Ik rijd zowel prive als zakelijk veel km's en nog geen 2 maanden na aflevering (1 juni 2012) zit ik al over de 16000 km's. Ik kan alleen maar zeggen dat ze allemaal even prettig waren. Mogelijk dat de eerste paar honderd niet heel prettig waren maar dat kwam omdat ik niet exact wist hoe alles werkte (had haast bij de aflevering waardoor de verkoper, buiten zijn schuld, amper de tijd had alles uit te leggen).

Je hebt eigenlijk over de hele linie altijd voldoende vermogen. De auto nodigt uit om zowel rap als rustig door het verkeer te laveren. Al moet ik verklappen dat de twinturbo motor ook heel erg uitnodigt om illegale snelheden op te zoeken. Heb in Duitsland al een aantal keer de de maximale 230 km p/u aangetikt en dat doet ie akelig snel en blijft super stabiel. Met 184pk en de turbo's heb ik in de Pyreneeen en Marokkaanse bergen nimmer het gevoel gehad dat meer vermogen wenselijk was. Op de Autoroute en Autovia is het een heerlijk stille auto bij kruissnelheden van 140 - 160 km p/u.

De sleutel/afstandbediening vind ik nogal aan de grote kant en het bereik is soms wel heel beperkt. Ik heb het regelmatig meegemaakt dat de sleutel op de achterbank ligt en dat ik de auto niet gestart krijg.

Al met al is het een prijzige auto maar je krijgt wel een heleboel plezier, looks en complimentjes voor terug. Zoals het een klasbak betaamt!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (21)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.