BMW 320i (2016)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | 320i |
|---|---|
| Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
| Bouwjaar | 2016 |
| Jaar van aanschaf | 2021 |
| KM-stand bij aanschaf | 61.703 km |
| KM-stand laatst | 99.000 km |
fijne auto
- 67.551 km
Voor het eerst geen lease meer.....
Bij het wisselen van baan wilde mijn buitenlandse (UK) werkgever, geen lease contracten in het buitenland.
Ervoor gekozen om zelf een auto te gaan rijden.
Kon deze BMW 320i voor mooi bedrag kopen (ex-lease) en nog geen moment spijt. heb er nu bijna 4000km meegereden en het is een heerlijke wagen. Ik heb een tijd Mercedes C gereden en dat was een fantastische luxe wagen, deze BMW 3 is veel directer, meer plezier in rijden zelf.
Mag daarnaast niet klagen over opties, alles wat ik wil zit erop: stoelverwarming, airco, navigatie, carkit, leren bekleding en inklapbare buitenspiegels.
Ik heb er tweede set velgen bij gekocht. In de winter op 16" winterbanden.
Voor de zomer 17" banden. Beide sets RFT (Run Flat Tyre)
Eventuele wensen die ik nog zou hebben: een 330 (nog meer power,) stuurverwarming, opendak.
Het verbruik is relatief hoog. Ik rijd relatief veel kortere stukjes, als je langere afstanden op de snelweg rijdt op cruise control wordt die zuiniger. (4,8 - 5,5 liter/100km haal ik dan op snelweg).
Binnenkort voor de APK (oktober).. Verwacht geen problemen, will see...
APK
- 69.400 km
APK probleemloos doorgekomen.
Voor een rit naar Belgie was mijn beste vebruikscijfer:
15,7km/liter E10 (6,36l/100km)
Slechtste was (veel korte ritten):
10,1km/liter (9,91l/100km)
Ik vind het een heerlijke wagen met veel comfort.. Dat wordt een lastige keuze over een jaar of 2.. inruilen (en nog een keer een benzine wagen) of oprijden...
10,000km (71,000km)
- 71.762 km
iets meer dan 10.000 km gereden in 14 maanden.
Sinds de corona en een baan dichtbij huis ben ik geen kilometervreter meer.
De auto rijdt nog als een zonnetje. Weinig opmerkelijks te melden.
Wat lakschade, tijdens parkeren - helaas geen briefjes - kan ik me zo aan ergeren... te klein om te laten repareren... ik stip het aan met lakstift..
Verbruik zit tussen 6,36l/100km en 10,24l/100km in. Lange ritten op de snelweg zijn beduidend zuiniger dan korte ritjes binnendoor...
8 jaar oud en 90,000km
- 90.900 km
Auto krijgt netjes zijn onderhoud volgens BMW onderhouds schema. Net voor de olie verversing (elke 2 jaar) kreeg ik melding dat olienivo op het minimum zat, er moest een litertje bij. Dat is dus 1 liter op 20,000km.
Auto gaat dus nu kennelijk iets olie verbruiken (want nooit eerder nog gehad), maar dit verbruik valt nog wel mee.
Ik kom binnenkort wel voor de keuze oprijden of inruilen... En ik denk dat ik deze ga oprijden want ik vind het nog steeds een fantastische auto.
kleine update
- 94.996 km
kleine update, auto rijdt nog steeds fantastisch. Geen grote problemen gehad alleen regulier onderhoud (remblokken, schijven, etc). Ik heb 1x tussentijds een litertje olie bij moeten vullen, laatste tijd af en toe even oliepeil gecheckt maar blijft stabiel. Voor de rest echt niets op aan te merken. de voglende wordt weer een 3 serie ;-) [ik stel elektrisch nog even uit.....]
koelvloeistofslang gebroken
- 99.000 km
MIjn eerste pechtgeval..
Waarschuwing dat niveau van de koelvloeistof te laag was en naar BMW toe gereden, helaas halverwege melding dat motor te warm werd en toen advies gekregen om auto meteen aan de kant te zetten.
Via een berger naar de BMW en idd de koelvloeistofslag was afgebroken.
Met onderzoek, reparatie etc een rekening van eur 520,-.. Ik was gelukkig op tijd gestopt, dus er lijkt geen verdere schade te zijn en ik rijdt inmiddels weer vrolijk rond.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Duitse premium-sedans als occasion: Audi A4 vs. BMW 3-serie - Vergelijkende Test

Kopers gebruikte BMW 3-serie kiezen voor leer en laadruimte

Deze tweedehands premium sportsedans koop je voor €22.500

Zo bizar was bijtelling: slechts 40 BMW 330e iPerformance-rijders hadden 7 procent




