BMW 320d Executive (2003) #5

autoreview

BMW 3-serie
BMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serie - interieurBMW 3-serie - interieur

Signalement

Uitvoering320d Executive
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf165.000 km
KM-stand laatst165.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaring

  • 165.000 km

De Caddy van de zaak ben ik zat, en de 8-serie is weg. Op zoek naar een dagelijkse kilometervreter.

Als BMW adept uiteraard eerst gekeken naar de 530d. Geweldige auto, maar qua kosten per km niet écht voordelig. Gewoon duur, eigenlijk. De 330d is ook erg leuk, maar moeilijk te vinden. Een 320d van het facelift type heeft 150 pk, eigenlijk meer dan genoeg. En een erg gunstig verbruik vergeleken met de 184 pk 330d.

De laatste 320d's kwamen in de uitvoering 'Edition'. Lekker volgeladen. Ik mag genieten van onder andere 16:9 navigatie (die overigens briljant werkt), lederen stoelen met stoelverwarming, parkeersensoren, regensensor, lichtsensor en cruise control.

Als de diesel koud is hoor je hem wel duidelijk nagelen, en dat voel je ook in het stuur. Zodra hij warm wordt, wat zoals een diesel betaamt lekker lang duurt, is dit een stuk minder. Het blok heeft meer dan genoeg vermogen en koppel, is lekker soepel en de best moderne 5 traps 'steptronic' doet zijn werk erg goed. Duidelijk een A-merk. Deze diesel vindt het ook niet erg om door de toeren getrokken te worden, het vermogen komt er voor een turbodiesel vrij lineair uit.

Sturen doet hij als een BMW, het comfort is met de standaard 16" lichtmetalen velgen gewoon prima en de auto vindt een snelheid van zo een 130-150 km/h op de cruise control het fijnst.

Ruimte genoeg voor 5 man, maar echt ruim is het niet. Een Mondeo is duidelijk een stuk ruimer. De kofferbak is groot genoeg voor twee koffers, maar ook niet denderend ruim. Maar dat is ook niet één van de USP's van deze, of elke andere, BMW.

Gemiddeld rijd ik zo een 6,5L/100 km, dus het verbruik is prima voor deze zware (1400 kg) automaat. Een retourtje parijs levert een verbruik van 5,5L/100 km op.

Typische BMW E46 kwaal zijn de draagarmen, deze moet er binnenkort ook aan geloven. De basislichtmodule is ook niet best meer, soms wilt de auto niet in één keer open en duurt het een paar keer klikken op de afstandbediening voordat de vier deuren open gaan. Verder geen issues.

Hele fijne auto, ik denk dat een 330i helemaal leuk moet zijn.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.