BMW 320d EfficientDynamics Edition High Executive (2014) #5

autoreview

BMW 3-serie
BMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serie

Signalement

Uitvoering320d EfficientDynamics Edition High Executive
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf20.000 km
KM-stand laatst75.000 km
Lezerswaardering: 83%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Bijna perfect

  • 75.000 km

Na een paar mooie jaren met een Volvo S60 (http://www.autoweek.nl/autoreview/30429/volvo-s60-d3-momentum) met de nodige hobbels in de weg was het einde van de leasetermijn aangebroken en dan mag je wederom met een leuk budget in de achterzak langs de dealers een nieuwe wagen uitzoeken. kind-speelgoedwinkel, u kent het wel..

Eerste gedachte was toch weer voor de Volvo te gaan, dit keer de v40 in de D4 variant, je hebt zo je voorkeur.
Afspraak gemaakt voor een proefrit en wat volgde was eerst een kleine teleurstelling, ik had de hoop dat de stoelen in de V40 ( R-Design) gelijk waren aan die uit de S60, helaas zijn ze net een slagje kleiner waardoor ik gedurende de hele proefrit bezig ben geweest met het “zoeken” naar een fijne zitpositie.
De grootste teleurstelling kwam daarna vanuit de dealer; na de proefrit geen enkele aandacht voor mij als potentiële koper, “leg de sleutel maar in het bakje daar” , geen reacties op mijn vragen, erg jammer en geeft een verkeerde indruk van een verder prima merk.

Op weg naar huis even gestopt bij de BMW dealer en daar keurig voorgelicht over de 320D. Tijdens het gesprek mijn budget tegen het licht gehouden en daarmee zou ik een 320D in High Executive M-sport trim uit kunnen komen met nog de nodige extra hebbedingetjes als een HUD en een betere audio set plus nog wat ander elektronisch speelgoed.

Prima, knoop doorgehakt na een proefrit van 2 (!) dagen en besteld , daarna kon het lange wachten beginnen..

Maar dan… tijdens de bestelperiode van baan gewisseld….. dom….. geen BMW dus , auto kon niet mee naar de nieuwe werkgever….dom…..oliedom
Uiteindelijk is de wagen 1 week voor mijn laatste werkdag afgeleverd en kon er zo toch nog een paar dagen van genieten.

Intussen weer rond de tafel gezeten bij diezelfde dealer en met een iets minder budget -want geen lease regeling bij nieuwe werkgever- mijn huidige auto uitgezocht ; een demo 320EDE High Exec in Sport trim.
Een prachtig mooi aangeklede demo wagen met 20.000 km’s op de teller met daarin de meeste opties die ik ook had aangevinkt in mijn lease auto.

Een hernieuwde kennismaking volgde met een auto die tot nu toe op bijna alle fronten onovertroffen is, het rijden, de afwerking, de elektronische hulpmiddelen, alles schreeuwt kwaliteit uit.
Het is vaker gemeld in diverse MyAutoreviews en ik ga geen superlatieven herhalen maar als het past in het budget, ga er in rijden en laat je overtuigen.

Ik zei “bijna alle fronten” , niet alles bevalt evengoed; de stoelen.. ondanks dat het sportmeubels zijn en ze op allerlei mogelijkheden te verstellen zijn kunnen ze niet tippen aan de Volvo stoelen en merk ik nu dat ik minder steun heb in de bijv. onderrug.
buiten dat is het genieten, de stemherkenning van het multimedia systeem (Professional) is feilloos, de navigatie is na de Volvo navigatie een verademing, eindelijk intelligentie in een ingebouwd navigatiesysteem (de TomTom heeft een plekje gevonden op Marktplaats) RTTI is een uiterst waardevolle toevoeging waar ik niet meer zonder wil, de alternatieve routes zijn logisch en verkeersinformatie is actueel en nauwkeurig.

Er zijn echter een aantal keuzes gemaakt in het multimedia systeem die gelukkig eenvoudig te verhelpen zijn; standaard blijft de radio aan zodra de motor uit is en de deur opendoet ; niet fijn de eerste keer ’s nachts thuis komen en de muziek galmt door de wijk… met wat eenvoudig coderen is het systeem prachtig aan te passen naar eigen wensen.

Valt er dan niets te klagen.? Jawel.

-Trillingen in het stuur, kennelijk een bekend probleem met het stuurhuis en ook ik had er last van nadat de zomerbanden (18”) onder lagen, de dealer heeft dit verder keurig opgelost door de hele zaak te laten balanceren (Hunteren)
-Falend stuurhuis, bij het terug sturen uit een bocht voelt de stuurbekrachtiging sponzig aan, lijkt alsof er afhankelijk van de stuuruitslag wel of geen bekrachtigen is.
Inmiddels is het stuurhuis vervangen en zijn de problemen verholpen gelukkig.
-De BMW connect app, tja, dat is een teleurstelling en hoef ik niet al te veel woorden aan vuil maken, dat staat duidelijk nog in de kinderschoenen (ook hier heeft VW en Volvo het beter voor elkaar)
-Continental Run flat banden, zeker op de 18” velgen is het comfort dramatisch te noemen, enorm veel rolgeluiden, onbalans in de banden en dus weer trillingen door de hele auto. Na de winter was ik toe aan nieuwe achterbanden en ook die waren weer uit balans, na montage weer terug naar de garage voor een rondje “hunteren” wat redelijk verbetering bracht gelukkig maar nog steeds niet tevreden. Zodra de voorbanden aan de beurt zijn gaat alles er af en komen er normale banden onder , ben er redelijk klaar mee.

Los van deze smetjes die telkens keurig zijn opgelost onder garantie is het genieten , het ding is zuinig, 1 op 20 is zonder al te veel moeite te halen en ik moet toegeven dat rijden in de eco stand zowaar op lange stukken erg prettig is. Het rijcomfort is ongekend hoog (los van de rolgeluiden van de banden maar dat wordt opgelost) , stationair wil de diesel flink nagelen maar op snelheid is er niets te merken wat er onder de motorkap ligt, heerlijk stil !







4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens