BMW 320d EfficientDynamics Edition High Executive (2013) #5

Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013

Nieuwe Lease-auto

• 11 km

Afgelopen vrijdag nieuwe 3 opgehaald. Sedan, omdat kinderen niet meer meegaan op vakantie. Mooie uitvoering, high-exec., open dak, heads-up display. upgrade muziek Hifi Luxury line in donker blauw met bruin leer (zoals mijn vorige 5).
Aflevering via bmw Amsterdam weer prima verzorgd met onthulling en champagne e.d.
Eerste wat opvalt is lage instap, vergeleken met 5. Van binnen iets kleiner, maar ruim genoeg voor ons 2-en. Prachtig interieur en eerste km's rijden prima. Binnenkort update, Zaterdag 2 uur nodig gehad om connecteddrive drive de te doorgronden en muziek over te zetten. Kost even tijd, maar dan heb je een State-of-THE-art. boordcomputer met alle gadgets die je maar kan verzinnen, streaming radio via internet, Twitter, Facebook, e-mail wat wordt voorgelezen en navigatie met weersomstandigheden en Google streetview voor plaats van bestemming. Heads-up display bevalt ook prima, geeft rust en erg mooi.
Nu eerst paar km's rijden voor nieuwe update. Mis oude 520d nog een beetje, ben benieuwd voor hoe lang

Eerste tank

Eerste tank leeg gereden. Zaken die mij opvallen :
-Rijdt heerlijk, ook in file prima, echter de start/stop ' overrule' knopje wilde ik indrukken en drukte per ongeluk start/stop knop in, zodat auto direct stil stond. Wel beetje gevaarlijk.
-Moet wennen aan de nieuwe sleutels. Al 2 keer voorgekomen dat achterklep openstond terwijl ik binnenzat. Bij uitdoen van de jas, p.o. onbewust knopje ingedrukt....
-Heads-up display werk prachtig, maar mijn vrouw heeft hier veel last van *vanwege haar lenzen. Kan helaas niet worden uitgeschakeld, of dat heb ik nog niet kunnen vinden.
-Standaard stoelen vallen toch beetje tegen. Kan de hellings hoek niet wijzigen, wat ik wel was gewend in de 'standaard' stoel van mijn vorige 5.
-Geluidsinstallatie klinkt zeer goed, weet echter niet wat nu verschil is tussen standaard en de hi-fi upgrade, extra boxen/geluidsbronnen nog niet kunnen ontdekken. Zal dit nog navragen bij dealer.
-Rijtechnisch ben ik er flink op vooruit gegaan t.o.v. mijn vorige handgeschakelde 5. Wil nooit meer terug nar handbak.
-Merendeel van de tijd rij ik in Comfort stand, als ik dreig in te dutten even op Sport en je bent weer bij de les;Lekker fel en direct!
-Geniet van Internet radio stations, via BMW connected drive.
-Ook gehele collectie van de harddisk vorige auto moeiteloos overgezet naar deze harde schijf. Apart lijstje met favorieten gemaakt, die nu ' at random' zorgen voor het nodige luisterplezier.
-1 keer met ons 5-en (incl.3 pubers)gereden en zit een beetje krap, doch is goed te doen voor ritjes tot 2 uur.

Navigatie gestolen

Begin maart naar Wintersport geweest, heerlijke reiswagen. Nog steeds zuinig en veel vermogen. Heerlijk af en toe gepieked op de Autobahn, voor de rest heerlijk genoten van comfort en sound. Mis een beetje de ruime van mijn vorige 5, maar snel vergeten. Blijft prima auto!

Maandagochtend bleek ruit te zijn ingeslagen en is vervolgens mijn Navigatie gestolen.
Zowel de bediening als de Display vakkundig geripped. In mijn naiviteit dacht ik dat ingebouwde/geintegreerde navigatie niet kon worden gestolen..... Alarm ook niet afgegaan.
Wordt nu vervangen in via Lease maatschappij opdracht om ander Alarm in auto te zetten.

PRIVATE LEASE BMW 3-serie