BMW 320d EfficientDynamics Edition Business (2013)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 320d EfficientDynamics Edition Business |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand bij aanschaf | 111 km |
KM-stand laatst | 26.250 km |
Prima "rijdersauto"
- 26.250 km
Sinds oktober 2013 in de BMW320d gaan rijden na een tegenvallend avontuur in de Peugeot 508Hybrid maar ook omdat ik bij een nieuwe werkgever ben gaan werken. Dat was een bijkomend voordeel en kon ik tijdig de peug dumpen.
De BMW is dus een tijdelijke auto maar wat voor een! De auto rijd werkelijk geweldig comfortabel en de 163pk diesel met 8-trap automaat is soepel en sterk. De sport stand is ook werkelijk een sport stand, vanuit stilstand gaat die erg rap van zijn plek. Ik heb met deze auto ietsje "last" van onderstuur maar niet storend. De zit is prima, stoelen zijn in orde en ook voor de wat langere mensen onder ons (opvallend) ruimte genoeg. Dat was in de voorgaande versie een stuk minder. Wel een beetje diepe zit, alsof je in een kart in moet stappen. Eenmaal achter het stuur is alles goed te bedienen en zitten de knoppen op de logische plekken. Navigatie ziet er mooi uit boven op het dashboard, is overzichtelijk en makkelijk te bedienen. Enkel een beetje traag in het opstarten.
Zijn er dan geen negatieve punten te noemen? Jawel, de kofferruimte is belachelijk klein. Passen nog geen twee koffers fatsoenlijk in.
Sterkste en meest overtuigende punten zijn voor mij de motor, de geweldige automaat en het bijbehorende verrassende verbruik. Nu ben ik intussen wat rustiger gaan rijden en waarschijnlijk de enige BMW op de rechterbaan maar toch, het verbruik gemiddeld over ruim 26.000km is bijna 4,9l/100km of 1:20,5. En daar zitten ook vier bezoeken in Duitsland bij waar ik de topsnelheid van 230km/h regelmatig kon halen. Laatst op zomerbanden en mooie zomerdag zelfs 1:25 gehaald op een lange rit! Geloof je niet? zie foto die ik bijgevoegd heb. Bizar dat we zo prat gaan op de slecht presterende hybride auto's terwijl een moderne (en vaak nog sterkere) diesel van de oosterburen veel betere prestaties neerzet. Deze auto verdiend meer aandacht vanwege dit verbruik.
Volgende week toch weer een nieuwe auto. Deze was nog gehuurd omdat we in Nederland geen auto's aan Duitse ondernemingen willen leasen. Blijkbaar zijn de NL lease maatschappijen nog niet toe aan een grenzeloos EU. Intussen staat de BV er en wordt het weer een Skoda Octavia puur vanwege de ruimte en omdat je die voor lekker Hollands weinig vol kunt stoppen met gadgets.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.