Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 3-serie Coupé

BMW 318iS Coupé (1998)

autoreview

16
BMW 318iS Coupé (1998)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering318iS Coupé
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf208.065 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 28 juli 2007

Omdat de Honda de geest had gegeven en het huis uiteindelijk ook niet doorging, heb de gok genomen...

Ik heb een BMW 318is Coupe uit ’98 gekocht! Nooit gedacht dat ik ooit Bmw zou rijden.

De auto stond bij de garage waar ik de Honda, Suzuki en de Seat in onderhoud had, en waar ik inmiddels toch wel vaste klant ben. (Vreeken Occasion Center) Omdat de Honda een erg duur kostenplaatje begon te krijgen heb ik voor de gein een proefritje gemaakt in de Bmw. Zelfs mijn vriendin was meteen verkocht. Wat rijdt dat heerlijk.

Het begint al op het moment dat je instapt, de deur lijkt wel een kluisdeur. En dat geeft toch een gevoel van veiligheid. De stoelen zitten hard, maar toch ook wel comfortabel. De binnenruimte is, mede door de achterwielaandrijving, behoorlijk krap. Ik hou het meer op gezellig knus! Achterin kan je wel zitten, maar dan moeten bestuurder en bijrijder hun stoel niet helemaal naar achteren hebben staan. De hoofdruimte achter is krap. Maar je koopt een coupe niet om de ruimte. Maar inderdaad..... Om te rijden!

Op het moment dat je de sleutel omdraait komt de motor, als ie koud is, een beetje chagrijnig tot leven. Ik vindt dit wel mooi klinken. Eenmaal warm hoor je de motor niet zolang je de auto niet teveel in de toeren jaagt. Heerlijk cruisen is deze auto dan ook bijzonder geschikt voor. (komt ook door de cruisecontrol) De versnellinsbak glijdt soepel door de verzetten heen en is heel erg trefzeker. Hij rijdt erg soepel, en dat terwijl het veercomfort toch redelijk hard is. Op een klinkerweg stuitert hij wel een beetje, maar op de snelweg glij je echt over het asfalt.

Hard gaan kan ook prima met deze auto. Zorg er wel voor dat de motor goed warm is voordat je hem op zijn staart trapt, want een lekke koppakking bij een Bmw is geen goedkoop grapje. Zoieso is warm rijden altijd goed. Op het moment dat je de auto vol de sporen geeft bromt ie eerst, maar bij 3000 tpm begint ie luidkeels te grommen. Machtig mooi! En dan is het geen eens een 6 of 8 cilinder. Er zit ook geen sportuitlaat onder trouwens. 0 tot 100 km/u moet binnen 10 sec te doen zijn volgens fabrieksopgave. De topsnelheid ligt zo’n beetje op 215km/u. (nog niet geprobeerd)

Dan de buitenkant; tuurlijk zie je, zeker naast de nieuwere types, dat de auto al bijna 10 jaar oud is. Maar persoonlijk vindt ik dit het allermooiste model 3-serie ooit gemaakt. Beetje jammer dat je, wat mij betreft, teveel ’gepimpte’ modellen ziet. Een Bmw is van zichzelf al mooi. Maar smaken verschillen natuurlijk. Toch vindt ik het jammer dat Bmw tegenwoordig van die hypermoderne styling gebruikt.
Mijn model heeft de laatste facelift gehad waarbij niet veel is veranderd behalve de witte knipperlichten.

Schitterende bak! (al zeg ik het zelf)
En voor een auto met meer dan 200.000km rijdt hij gewoon als nieuw.

UPDATE: 23-08-2007....

Zo, de eerste 1500km zitten er ongeveer op. Hij rijdt nog steeds super. Hoewel er nog wel een paar kleine puntjes door de garage opgelost moeten worden. De banden maken een beetje herrie. Gecubbed (of hoe je het ook schrijft) en er moet even naar de achterschokdempers gekeken worden, die kraken een beetje.

Nu krijg ik een beetje een idee van het benzineverbruik. Maximaal 1 op 11. Niet echt slecht, maar ook niet zuinig. Maar ja, je koopt een Bmw niet om zuinig te rijden. Je koopt hem om te RIJDEN! En dat doet ie toch fijn.

UPDATE: 16-11-2007....

De auto is echt geweldig. Het verbruik blijft netjes binnen de perken. Gemiddeld 1 op 11,8. Dat zijn toch echt goede waarden voor een 140 pk sterke 1.9L motor. Echt zeer tevreden erover. Maar toch: ookal doe ik het met pijn in het hart, de auto moet wijken. In verband met het kopen van een huis, en met het oog op de kosten heb ik, in goed overleg met vrouwlief, toch besloten om de auto weg te doen. SNIK :(

Wat zal ik deze auto missen!

UPDATE: 08-02-2007

Tsja, wat zal ik zeggen. Ik heb de auto nog steeds. Lijkt wel onverkoopbaar. Als ik al een bod krijg zijn het van die onzinbiedingen van € 2500,-. De echte bmwfan weet wat dit type waard is! Als iemand die dit leest nog interesse heeft hoor ik het graag. Zoek de auto maar even op de bazaar van deze site. Over de prijs valt nog wel wat te onderhandelen.

PROBLEMEN

  • 28 juli 2007

Helemaal niks. Auto is door de vorige eigenaresse echt vertroeteld. Hele boekje vol stempels van een Bmw specialist. (Beatrix Badhoevedorp)

Als er problemen zijn dan horen jullie het wel.

UPDATE: 23-08-2007

Moet even langs de garage om naar de banden en schokdempers te laten kijken.

UPDATE: 12-09-2007

Zo, de auto heeft vóór 2 nieuwe bandjes. Eindelijk die herrie weg. Is toch wel heel erg vervelend als je continu dat gezang hoort.

2 nieuwe bridgestonebanden incl. balanceren e.d. En gasklephuis schoonmaken. € 204,-

UPDATE: 16-10-2007

Vandaag even langs de garage gereden i.v.m. vage trillende geluiden vanonder de auto. Bleek een ophangbeugel van de uitlaat die aan de versnellingsbak vastzat doorgerot te zijn. Er is een nieuwe bestelt en auto gaat van de week terug om hem erop te zetten.

UPDATE: 23-10-2007

Beugeltje van de uitlaat laten monteren. Was 5 minuutjes werk. Had het wel zelf gekunt, maar zonder brug is dat lastig. En trouwens, was gewoon garantie.

Verder huppel ik vrolijk verder in m’n BMW’tje.

UPDATE: 16-11-2007

Zoals je boven kunt lezen gaat de BMW verdwijnen. Toch is deze auto, mits goed onderhouden, een ware aanrader. Wat een klasse bak! In 1 woord: GEWELDIG!

4,0
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een BMW 3-serie? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 3-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

INFO
Athlon
Athlon
BMW 318i Touring Business Edition (5D/8A)
€ 699
Bekijk nu ⟩
Arval
Arval
BMW 318i Touring Business Edition (5D/8A)
€ 705
 
BMW 3-serie in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    BMW 320i Executive Automaat |173d.km

    BMW 320i Executive Automaat |173d.km

    • 1998
    • 173.162 km

    € 5.950

    BMW 3-serie Cabrio 320i M-Pakket Volledig opnieuw gespoten!

    BMW 3-serie Cabrio 320i M-Pakket Volledig opnieuw gespoten!

    • 1994
    • 207.011 km

    € 7.450

    BMW 318i, 5 deurs, Nieuwe apk, Origineel NL auto, 1e eigenaar

    BMW 318i, 5 deurs, Nieuwe apk, Origineel NL auto, 1e eigenaar

    • 1992
    • 292.672 km

    € 2.450

Meer BMW 3-serie occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW 3-Serie G20/G21 | Nieuw: M3 Touring

    506
    • 23 juni 2022

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 3-serie specificaties
  • BMW 3-serie occasions
  • BMW 3-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 3-serie tests
  • BMW 3-serie gebruikersreviews
  • BMW 3-serie index
PREMIUM
BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW en Mercedes-Benz staan al sinds mensenheugenis tegenover elkaar als Ajax en Feijenoord....

Lees meer
 

BMW 3-serie reviews

  • Gebruikersreview
    BMW 316i Coupé (1998)

    BMW 316i Coupé (1998)

    2
    • 24 juli 2013
  • Gebruikersreview
    BMW M3 Coupé (1993)

    BMW M3 Coupé (1993)

    5
    • 27 mei 2012
  • Gebruikersreview
    BMW 320i Coupé (1993)

    BMW 320i Coupé (1993)

    4
    • 18 maart 2012
  • Gebruikersreview
    BMW 320i Coupé (1993)

    BMW 320i Coupé (1993)

    1
    • 4 juni 2011
  • Gebruikersreview
    BMW M3 Coupé (1993)

    BMW M3 Coupé (1993)

    7
    • 24 november 2010
  • Gebruikersreview
    BMW 316i Coupé Executive (1997)

    BMW 316i Coupé Executive (1997)

    12
    • 22 september 2010
  • Gebruikersreview
    BMW 316i Coupé Executive (1996)

    BMW 316i Coupé Executive (1996)

    3
    • 19 september 2010
meer reviews
BMW i3 - Occasion aankoopadvies

BMW i3 - Occasion aankoopadvies

143

De BMW i3 is één van de pioniers onder de elektrische auto's. Hij lijkt in niets van wat we...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    BMW M3 Touring als safetycar

    BMW M3 Touring als safetycar

    16
    • 23 juni 2022
  • Nieuws
    Eerste BMW M3 Touring: 510 pk sterk spektakel

    Eerste BMW M3 Touring: 510 pk sterk spektakel

    103
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    BMW M3 Touring wordt bijna onthuld

    BMW M3 Touring wordt bijna onthuld

    11
    • 10 juni 2022
  • Nieuws
    BMW M3 Touring toont productieproces en facelift-dashboard

    BMW M3 Touring toont productieproces en...

    18
    • 6 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 330e iPerformance (2016)

    BMW 330e iPerformance (2016)

    • 31 mei 2022
  • Nieuws
    BMW M3 en M4 als M 50 Jahre

    BMW M3 en M4 als M 50 Jahre

    30
    • 24 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 333i en 745i S.A. - lekkernijen louter voor Zuid-Afrikaanse markt

    BMW 333i en 745i S.A. - lekkernijen louter...

    15
    • 22 mei 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    BMW M3 Touring als safetycar

    BMW M3 Touring als safetycar

    16
    • 23 juni 2022
  • Nieuws
    Eerste BMW M3 Touring: 510 pk sterk spektakel

    Eerste BMW M3 Touring: 510 pk sterk spektakel

    103
    • 21 juni 2022
  • PREMIUM
    BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

    BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz...

    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    BMW 530i Touring (1995) - Liefhebber Gezocht

    BMW 530i Touring (1995) - Liefhebber Gezocht

    33
    • 20 juni 2022
  • Nieuws
    Alpina D4 S Gran Coupé: uitstervend ras

    Alpina D4 S Gran Coupé: uitstervend ras

    64
    • 20 juni 2022
  • Nieuws
    VDL Nedcar bouwt miljoenste auto voor BMW

    VDL Nedcar bouwt miljoenste auto voor BMW

    19
    • 15 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW iX xDrive40 (2022)

    BMW iX xDrive40 (2022)

    18
    • 14 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden