BMW 318Ci Cabrio Executive (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 318Ci Cabrio Executive |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 108.000 km |
KM-stand laatst | 140.000 km |
Goede betrouwbare en sportieve auto
- 128.000 km
Ik ben altijd al BMW liefhebber geweest, dus dat ik een BMW ging kopen stond al in de planning. In eerste instantie wilde ik een E30 met kwarttarief, maar toen ik deze E46 cabrio zag staan bij een bevriende autodealer was de keus snel gemaakt voor mij. De E46 cabrio was altijd een model waarvoor ik een zwak had. Door z'n looks en tijdloze design is het echt een prachtige auto!
Met een kilometerstand van 108.000 was de auto net ingereden. De auto is afkomstig van een oude vrouw uit Duitsland, die hem alleen maar gebruikte om boodschappen mee te doen.
Ik heb deze auto nu een jaar en heb er 20.000 kilometer mee gereden. Ik heb tot nu toe weinig kosten gehad aan deze auto. Alleen de carterventilatie was aan vervanging toe, vanwege de kleine stukjes die de auto voor mij heeft gereden. De boubine heb ik bij 110.000 kilometer laten vervangen, omdat deze het niet meer deed. Bekende kwaal bij de E46 rond de 100.000 kilometer.
Mijn ervaring met deze auto is dat het een geweldige rijdersauto is. De auto is comfortabel op de snelweg en stuurt lekker op de binnendoorweggetjes. De 2.0 liter onder de kap heeft genoeg pit om de auto voort te brengen, zelfs met 130 km/u op de snelweg trekt de auto moeiteloos en snel door naar de 160/170. Omdat ik nog wel eens van sportief rijden houdt, heb ik ongeveer een gemiddeld verbruik van 1:11. Met lange afstanden (afgelopen zomer naar München) haalt de auto met gemak 1:15.
Ik ben zeer tevreden over deze auto en ik hoop er nog jaren in te mogen rijden.
Blijft een geweldige wagen
- 140.000 km
Ondertussen bijna 32.000 kilometer gereden met de wagen sinds februari 2015 en ik moet zeggen dat ik nog steeds elke kilometer met veel plezier rijd!
De kwaaltjes beginnen de laatste tijd wel een beetje te komen. Laatst is de GM5-module (de module van de centrale deurvergrendeling) overleden. Een vervanger kost al gauw € 125,00 en een nieuwe heb je voor ongeveer € 300,00. Dit is een bekende kwaal bij de E46. Verder werken alle opties prima; de airco is heerlijk koud, de kap gaat goed open en dicht en de stoelverwarming is lekker warm.
Motorisch loopt deze wagen perfect. De viercilinder onder de kap levert 143 pk, maar dat is zeker genoeg voor deze wagen. Hij komt vlot vooruit en ook bij hogere snelheden is de acceleratie goed. Binnenkort wordt de kleppendekselpakking vervangen; er was toch een kleine olielekkage aan het blok. Een reparatie van ongeveer € 300,00, maar zo'n auto moet eenmaal in een technische topstaat zijn.
De E46 is en blijft een geweldige tijdloze wagen, die destijds z'n tijd ver vooruit was. Ik hoop dat ik nog jaren met plezier en zonder problemen in deze auto kan blijven rijden, het is namelijk een genot!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren