BMW 316d Executive (2012)

autoreview

BMW 316d Executive (2012)

Signalement

Uitvoering316d Executive
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst1.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wauw, wauw, wauw

  • 250 km

Vandaag was het zover. 'Eindelijk' kon ik mijn bestelde 316dA ophalen. Eindelijk tussen aanhalingstekens want ik had hem pas 8 weken ervoor besteld. De auto wilde ik voor 1-7 nog rijden vanwege de regelgeving die per 1-7 veranderd. Het is voor mijn mijn eerste premium auto en dan is ophalen best even anders. De auto stond netjes met een hoes afgedekt op mij te wachten en de dealer maakte er dan ook een leuke show van.

Ik heb gekozen voor de 316dA om de volgende redenen:

- diesel = verplicht vanuit de zaak
- Automaat = kreeg ik er op de valreep nog bij en met het vele filerijden wat ik doe was dit voor mij een hele grote wens. Is geweldig overigens, heerlijk.
- 316, omdat de 320ED geen caravan mag trekken. Dan was er nog de afweging tussen de 316 en de 318. De 318 handgeschakeld geeft 116 gr uitstoot, de 316 automaat ook. De 318 automaat gaat de grens van 116 gr voorbij en zou daarmee in de 25% komen te vallen. Het was dus kiezen tussen 318 handgeschakeld of 316 automaat. Ik heb voor het laatste gekozen.

De auto is uitgerust met de volgende opties:
- Metallic lak Glacier Silver
- Innovation Editon (automaat)
- Executive packet (oa cruise control, parkeersensoren, carkit, sportstuur)
- Lichtpakket
- 12V aansluiting
- Xenon met koplampsproeiers
- Sensatec
- Stoelverwarming voor
- Elektrisch verstelbare stoelen
- Elektrische trekhaak
- Achteraf gemonteerde 17" velgen (392)
- Zonneschermen achter
- Middenarmsteun achter
- Licht en regensensor
- Automatische airco
- Navigatie professional

Een aardig lijstje dus. Daarom was de 20% erg wenselijk 

Ik vind de auto er geweldig uit zien. De lijnen komen er mooi uit. De afwerking is erg netjes en alles watje vast houdt straalt kwaliteit uit. Ik moet de handleiding nog lezen maar van het grootste deel leer je best snel hoe het allemaal werkt. Het is redelijk intuiitief allemaal.

Ik heb er op dit moment pas 250 km in gereden dus kan daar nog niet al te veel over zeggen. Wat me opvalt is dat de motor heerlijk rustig is en weinig geluid maakt. In de efficient dynamics modus merk je dat de auto flink trager reageert, maar de lol is wel dat je ziet hoeveel kilometer je bespaart op een tank. In comfort rijdt de auto directer.

Ik moet wel wennen aan het directe sturen. De auto reageert al als je denkt om aan het stuur te draaien. De auto is wat onrustig vind ik zelf. Ik heb er ook 17” Continental banden onder zitten en lees op diverse forums dat dit wel eens de oorzaak zou kunnen zijn. Komende periode maar eens aankijken.

Voor degenen die de trekhaak als optie kiezen en een caravan willen gaan trekken: vraag bij de dealer of ze direct het oog erop zetten waaraan je remkabel vastgemaakt moet worden. Dit is een apart te monteren onderdeel zo blijkt. De dealer zet het er binnen 30 min onder, maar het is wel handig als je hier niet de ochtend voor je vakantie achter komt.

Een volgende review als er wat meer KM op de teller staat.

hmmm, run flat...

  • 1.500 km

Na 3 weken rijden bleef het onrustige weggedrag van de auto mij opvallen dus ben ik de garage eens gaan opzoeken.

Het blijkt dat het weggedrag wordt veroorzaakt door de run flat tyres die blijkbaar onder de auto gemonteerd zijn. Deze blijken veel stugger en minder te veren en daarmee een stuk comfort weg te nemen. Er is niet verteld dat deze banden onder de auto zouden komen te zitten, anders had ik wel gelijk om andere banden gevraagd

De verkoper die mij de auto verkocht heeft is op vakantie, dus het is even afwachten hoe het afloopt.

Ik ben wel benieuwd of er meer mensen ervaringen met de run flat tyres hebben en het verschil met gewone banden

Verder is de auto nog steeds een feest om mee op pad te zijn.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.