BMW 120d (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 120d |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 132.862 km |
KM-stand laatst | 139.000 km |
eerste updat
- 139.000 km
120d 130 Kw 2008.
.
Nadat nogal wat kosten waren te voorzien op onze 525d een alternatief gezocht. Het moest volgens de vrouw maar eens een 1 serie worden. Lekker klein. Inderdaad klein en 2 zuigertjes te weinig op en neer. Een 4 cylinder dus. Nu na ongeveer 6000 kilometer gereden valt het nog steeds tegen. Uiteindelijk snap ik niets van BMW dat ze zich inlatlen met een brommerige 4 cylinder. Moet zuinig zijn. Tsja als je een zijden voetje hebt moet dat wellicht lukken. Ga je normaal (dus echt niet extreem) rijden dan valt het verbruik toch tegen.
.
De 1 is een bussines uitvoering, handgeschakeld, sportonderstel en sportstoelen.
.
Bussines is niet echt fout maar door BMW wel afschuwelijk karig afgeleverd. Cruise control zelf maar laten inbouwen bij de dealer (EUR 650). Werkt keurig en op een dergelijke auto had dit niet mogen ontbreken.
.
Handschakeling. Nog nooit een automaat in bezit gehad (gelukkig). Wel is deze bak een stuk stugger dan de bak van de 5. Zal wel moeten wennen.Verder is opvallend hoe zeer er een "rammel / fibratie" er in de pook zit bij lage toeren. VERVELEND. Is er iemand die hiermee ervaring heeft hoe dit is op te lossen??
.
Sportstoelen is in een woord fantastisch.
.
Sportonderstel. Dit is prima maar moet BMW dan van die afschuwelijk harde runflat monteren. Zelf maar een setje 8x17 met 225/45/17 normale banden gemonteerd. Lekkere bandjes die keurig een deel van de verwerking van het sportonderstel goed maken. Verder helemaal niets mee. Jaren geleden 911 gehad (7 jaar mee gereden) en deze 1 komt qua wegligging in de buurt. Dus een compliment waard.
.
4 cylinders.
Wat moet ik hier over zeggen. Na een heel leven 6 cyl. te hebben gereden is dit giga behelpen. Het lekkere gevoel is er nog steeds niet. Op vakantie over de autobahnen is het er ook niet van gekomen. Het blijft een brommerig knorretje. Welk toerengebied je ook opzoekt het "kreng" wil zich laten horen. Wat wel giga meevalt is de snelheid dat zo'n 2 liter blokje je kan bieden. Het trekt giga snel op en opvallend laag in de toeren (1500) is de hele zaak aanwezig om redelijk flink hoog door te gaan. Niet verkeerd dus.
.
Chip?
Is er iemand die ervaring heeft met het chippen van een 120d 177 pk blokje ???
Graag reacties op dit bericht.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.