BMW 120d (2008)

autoreview

BMW 120d (2008)

Signalement

Uitvoering120d
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf132.862 km
KM-stand laatst139.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

eerste updat

  • 139.000 km

120d 130 Kw 2008.
.
Nadat nogal wat kosten waren te voorzien op onze 525d een alternatief gezocht. Het moest volgens de vrouw maar eens een 1 serie worden. Lekker klein. Inderdaad klein en 2 zuigertjes te weinig op en neer. Een 4 cylinder dus. Nu na ongeveer 6000 kilometer gereden valt het nog steeds tegen. Uiteindelijk snap ik niets van BMW dat ze zich inlatlen met een brommerige 4 cylinder. Moet zuinig zijn. Tsja als je een zijden voetje hebt moet dat wellicht lukken. Ga je normaal (dus echt niet extreem) rijden dan valt het verbruik toch tegen.
.
De 1 is een bussines uitvoering, handgeschakeld, sportonderstel en sportstoelen.
.
Bussines is niet echt fout maar door BMW wel afschuwelijk karig afgeleverd. Cruise control zelf maar laten inbouwen bij de dealer (EUR 650). Werkt keurig en op een dergelijke auto had dit niet mogen ontbreken.
.
Handschakeling. Nog nooit een automaat in bezit gehad (gelukkig). Wel is deze bak een stuk stugger dan de bak van de 5. Zal wel moeten wennen.Verder is opvallend hoe zeer er een "rammel / fibratie" er in de pook zit bij lage toeren. VERVELEND. Is er iemand die hiermee ervaring heeft hoe dit is op te lossen??
.
Sportstoelen is in een woord fantastisch.
.
Sportonderstel. Dit is prima maar moet BMW dan van die afschuwelijk harde runflat monteren. Zelf maar een setje 8x17 met 225/45/17 normale banden gemonteerd. Lekkere bandjes die keurig een deel van de verwerking van het sportonderstel goed maken. Verder helemaal niets mee. Jaren geleden 911 gehad (7 jaar mee gereden) en deze 1 komt qua wegligging in de buurt. Dus een compliment waard.
.
4 cylinders.
Wat moet ik hier over zeggen. Na een heel leven 6 cyl. te hebben gereden is dit giga behelpen. Het lekkere gevoel is er nog steeds niet. Op vakantie over de autobahnen is het er ook niet van gekomen. Het blijft een brommerig knorretje. Welk toerengebied je ook opzoekt het "kreng" wil zich laten horen. Wat wel giga meevalt is de snelheid dat zo'n 2 liter blokje je kan bieden. Het trekt giga snel op en opvallend laag in de toeren (1500) is de hele zaak aanwezig om redelijk flink hoog door te gaan. Niet verkeerd dus.
.
Chip?
Is er iemand die ervaring heeft met het chippen van een 120d 177 pk blokje ???
Graag reacties op dit bericht.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE BMW 1-serie

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.