Bentley Continental GT (2005)

autoreview

Bentley Continental GT (2005)

Signalement

UitvoeringContinental GT
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf18.000 km
KM-stand laatst42.000 km
Lezerswaardering: 54%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 42.000 km

Duits-Brits of Brits-Duits?

Als vaste lezer van Autoweek en zeer groot liefhebber van exclusieve auto’s heb ik mij al tijden voorgenomen mijn ervaringen met verscheidene auto’s te delen. Fascinerend hoe mensen op de desbetreffende MyReview site hun ervaringen posten. Ik heb er al velen gelezen met bovenmatige interesse. Dankzij de financiële crisis….........haha! heb ik nu eindelijk tijd gevonden om met u mijn ervaringen te delen betreffende de auto welke dagelijks door mij bereden wordt. Een hele mond vol: Bentley Continental GT Mulliner S. Dat is de auto waar het in deze MyReview over zal gaan! Nadat ik deze auto in 2007 op het spoor ben gekomen bij mijn dealer in België was ik al snel verliefd op de kleurstellingen en lijnen van deze auto. Er werd mij een uitstekende prijs geboden voor mijn toenmalige Arnage R en de koop was snel gesloten. De Bentley Continental was van het bouwjaar 2005 en had nog maar een kleine 20000 km op de teller. Hij(of zij) was met de spreekwoordelijke fluwelen handschoen behandeld door de vorige eigenaar welke de autosleutels met veel pijn aan mij overhandigde. De eerste paar dagen waren toch een beetje wennen. Het oude Bentley gevoel wat in de Arnage zeker rijkelijk aanwezig was miste ik op sommige vlakken toch een beetje. Het Duitse chauvinisme heeft naar mijn mening toch een beetje de overhand gekregen. Het voordeel hiervan is dat de auto werkelijk als een blok op de weg ligt en zich ook zeker laat uitnodigen tot een flink potje sturen(of is dat nou juist weer een nadeel...) Ik kan niets anders zeggen dan dat deze auto zich prima dagelijks laat berijden en ook de files die ons land rijk is trotseert hij met opgeheven hoofd. Dat was bij de Arnage wel anders..... Ook het comfort is dik in orde ondanks het sportonderstel. Maar hij is helaas niet geschikt om in gereden te worden. Niet alleen omdat hij daar niet comfortabel genoeg voor is.. maar gewoon door het feit dat ik niemand anders achter het stuurwiel duldt. Deze auto tovert iedere dag weer een glimlach op mijn gezicht en ik ga nog zeker een lange tijd van deze auto genieten en ik zal hem koesteren in mijn hart want er zal niet snel een opvolger zijn van deze droom automobiel.

PROBLEMEN

  • 42.000 km

Bij de Arnage was een garage bezoek zeker niet een bijzonderheid. Bij de Continental is dit zeker een stuk beter maar ook daar zijn uitzonderingen nagelaten(toch die Britse ziel die zich de kop opsteekt?)

Er hebben zich enkele onvolkomenheden voorgedaan; deze zijn.

- bij +-20000km weigerde de auto te starten, dit bleek te liggen aan het feit dat de zekering van de stoelverwarming spontaan kapot ging. Dit bracht de elektronica blijkbaar van slag waardoor er dankzij één kleine zekering een nachtje overnachten bij de garage noodzakelijk was.

- bij +-34000km houdt de auto erg in, na een bezoekje aan de dealer blijkt dat er een storing in het uitlaatsysteem is. Nu kan er meteen ingegrepen worden en rijd ik na 2 uurtjes wachten weer vrolijk naar huis.

- bij +-40000km maakt de motor stationair meer toeren dan normaal; dit lijkt erop dat de motor op nood-loop-eigenschappen draait. Er is weer eens iets aan de hand met de zekeringen... nadat de auto uitgelezen is blijkt het probleem zich in de stuurkolom te bevinden.

Ik blijf jullie op de hoogte houden van alle ervaringen!

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (15)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.