Audi Q4 e-tron 35 Advanced edition (2022)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Q4 e-tron 35 Advanced edition |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 12 km |
KM-stand laatst | 30.000 km |
Mooi model, rijdt prima.
- 30.000 km
Auto bevalt uitstekend. Redelijk comfortabel (Was Citroën gewend, die op dat punt net beter scoort) ruim voldoende vlot (lichtste; 170pk versie). Stil, Zeer goedkoop in gebruik door dynamisch energiecontract dat zelf de goedkoopste laadmomenten kiest en zonnepanelen. MRB nog laag en onderhoud tot 8 jaar inclusief. Gem verbruik 16Kwh per 100km. Mijn rijstijl is rustig tot vlot optrekken en vooruitkijken. Dwz snel stroompedaal los, uitrollen/regenereren en liefst niet tot stilstand komen voor een verkeerslicht maar rollend ‘bijstromen’. Afgestapt van de benzine tactiek van leegrijden en tanken naar direct aan koppelen bij thuiskomst en de energiemij het werk laten doen. Deze kiest de goedkoopste laadmomenten. Bij vertrek is hij altijd 80% vol. De relatief kleine accu (52Kwh) schopt het tot zo’n 270 km per dag en voor mij is dat ruim voldoende. Het laden gaat niet snel met een boordlader van 7Kwh (foei, Audi!) maar daar heb ik eerlijk gezegd nooit last van. Voor mij een prima passende auto. Ik heb de Sportback uitvoering in Nevadablauw, waarvoor ik regelmatig complimenten mag ontvangen. Toch leuk! Tegenvaller is de restwaarde van elektrische auto’s algemeen op dit moment door afwachtende markt tav overheidsmaatregelen. Heb zelf het idee dat dat op redelijke termijn wel weer zal herstellen. Elektrisch rijden is toch de toekomst. Ik rijd dus nog even door met mijn fijne Audi.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.