Audi Cabriolet 2.3 (1992)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Cabriolet 2.3 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1992 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 67.000 km |
KM-stand laatst | 139.000 km |
7 jaren een fijne Cabriolet
- 137.000 km
Hierbij een verslag over de ervaringen met deze Audi die nu ongeveer 7 jaar geleden door mijn wederhelft werd aangeschaft en de meeste kilometers er mee rijdt.
De auto is in Keulen toegelaten en doet daar hoofdzakelijk dienst als stads auto voor korte bijna dagelijse ritten van 10 - 15 km, met een enkele langere rit van 150 - 300 km. In de zomer wordt zoveel mogelijk open gereden.
De auto is donkeblauw metallic met nog de orginele 22 jaar oude blauwe kap, en blauw leer. de auto is verder orgineel met een leren audi sportstuur zonder airbag en accessoire aluminium 15"velgen voor de zomer en 15" stalen velgen met winterbanden. Auto heeft ook nog de orginele gamma radio.
Daar de auto bijna dagelijks gebruikt wordt zijn er veel gebruikssporen in de vorm van krassen en deukjes en verbogen sierlijsten op de deuren, maar is de auto roestvrij.
Ook de lederen bekleding vertoont duidelijk gebruikssporen maar heeft een mooi patina.
Het orginele dak is nu weer goed dicht maar vertoont wat slijtage plekken, welke gerepareerd zijn door een specialist. Het dak wordt eens in de twee jaar goed schoon gemaakt en geimpregneerd.
De auto staat binnen in een garage, wat natuurlijk goed is voor het dak.
Het rijden.
De auto heeft verrassend goede rijeigenschappen voor een 22 jaar oude auto en komt in het huidige Duitse verkeer goed mee. Op de autobaan kan men moeiteloos kruissnelheden van 130-150 aanhouden en de auto houdt stabiel zijn koers en is niet overmatig luid. Het windgeruis blijft acceptabel. Het veerkomfort is goed.
Ook in de stadt komt de auto goed mee. De 5 cylinder heeft onderin wat weinig koppel bij wegrijden maar bij met wat meer gas wegrijden komt men vlot van plaats. Alleen bij koude motor heeft hij wat moeite met vermogensafgifte, en moet men bij wegrijden van kruisingen oppassen.
Het grootste minpunt van de auto zijn de matige remmen, die een vooruitziende blik vragen bij het rijden. Hier is de laatste 20 jaar veel verbeterd, maar dit is een algemeen bekend probleem van de Audi Cabriolet.
De auto verbruikt ongeveer 10 ltr/100km en 1 ltr olie per 7.000 km.
Onderhoud krijgt de auto 1 keer per jaar bij de Bosch dienst.
Natuurlijk zijn normale slijtage delen zoals banden, remblokken voor, en de Accu reeds vervangen, maar is de auto ondanks het vele stadverkeer nog voorzien van zijn eerst koppeling.
Bijzonder Onderhoud en Reparaties
80.000 Lekke koppaking geindiceerd door
koelwaterverlies.
117.000 Remrevisie achterremmen,handrem
vastgelopen.
122.000 Afdekking cabrioletkap opent niet
meer kabelboom breuk achterklep.
vergde veel zoekwerk en heb de
garage geholpen met diagnose.
131.000 Nieuwe achterruit wegens externe
beschadiging dit is een dure grap
omdat de gehele kap hiervoor
gedemonteerd wordt. Daarna een
aantal keren retour om kap weer
dicht te krijgen.
8 jaren een fijne Cabriolet
- 139.000 km
sinds Maart 2014 zijn er slechts 2.000 km bijgekomen. de auto is nu 4de auto in de hishouding en er wordt eigenlijk alleen nog open mee gereden, en van de winter is hij helemaal niet gebruikt. De auto heeft weer zijn jaarlijkse beurt gehad en weer voor 2 jaren TUV(APK)gekregen. Naast verse olie zijn nieuwe remslangen voor en nieuwe remplokken achter gemonteerd. Als de auto niet gebruikt wordt is de accu na 3 weken leeg, en hangen we de auto tegenwoordig regelmatig aan een druppellader.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.