Audi A4 Avant 1.8 5V (1997)
autoreview
Signalement
Uitvoering | A4 Avant 1.8 5V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1997 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 129.500 km |
KM-stand laatst | 215.000 km |
Eerste 1500 km rijden prima
- 131.000 km
Nadat mijn Audi 80 uit 1991 was 'overleden' en ik een half jaar zonder auto heb gedaan, toch weer een auto aangeschaft.
Getwijfeld tussen een Ford Focus, VW Passat en een Audi A4. In alle drie proefgereden, en toch weer bij een Audi uitgekomen. Wat rijden ze lekker :-)
Nog niet veel erin kunnen rijden, zo'n 1500 kilometer. Optrekken gaat erg okee, al is het ook weer geen racemonster. Snelheidsmeter heb ik nog niet boven de 170 gehad, maar tot die snelheid rijdt het prima.
Verbruik bijgehouden in de eerste periode en kom op precies 1 op 12 uit.
Uiteraard nog geen reparaties gehad, en de auto is met kleine beurt + nieuwe distributieriem afgeleverd, dus hoop het nog even zo te houden.
Meer info volgt later...
Prima rijden, maar sleutelherkenning kapot
- 145.000 km
Na 14.000 km mee gereden te hebben naar de garage geweest voor een grote beurt. Gelukkig geen bijzonderheden. Wel was de luchtfilter heel hard aan vervanging toe... denk dat voordat ik de auto kocht het even geleden was dat hij een grote beurt had gehad. Niet zozeer qua aantal kilometers, maar vooral qua tijd. Auto heeft voordat ik 'm kocht een tijdje stilgestaan en daarvoor erg weinig gereden.
Rij ervaringen zijn prima, vind 't een heerlijke auto. Laatst met een vriend die een nieuwe (4 maand oude) A4 station had uitgebreid de auto's vergeleken. Enerzijds een wereld van verschil, qua elektronica, luxe etc. maar qua lijnen lijken de auto's ondanks 15 jaar verschil nog sterk op elkaar. Ook viel het me op dat je eigenlijk in de 15 jaar oude A4 ruimer achterin zit dan in de nieuwe!
Vorige week wel een fikse tegenvaller gehad. De auto startte nog wel, maar na 1 seconde sloeg de auto steeds af. Heel af en toe startte de auto nog wel. Enig onderzoek weest uit dat de sleutel niet meer goed herkend werd, waardoor de startonderbreker ingreep. Bleek ook bij de andere sleutels het geval te zijn.
Om een lang verhaal kort te maken: de garage heeft uiteindelijk het hele contactslot vervangen. Bleek ook dat in het oude contactslot wat braaksporen zaten, blijkbaar heeft ooit iemand de auto willen jatten. Duur geintje, ca. 400 euro. Maar nu rijdt de auto weer prima.
Rijdt nog steeds prima - airbaglampje brandt
- 154.000 km
Kleine update:
Rijdt nog steeds prima, alleen is het airbaglampje gaan branden... bleek dat het een probleem was met het stuurlint. Na vervanging is het lampje weer gewoon uit. Ook maar meteen kleine beurt laten doen, moesten paar kleine dingen gedaan worden.
Al met al zo'n 700 euro armer, maar 't rijdt weer als een zonnetje :-)
2 ton op de teller
- 200.000 km
Kort verslagje... nu inmiddels 2 ton op de teller, auto rijdt nog steeds prima. Weinig bijzonderheden. Elke keer bij de grote/kleine beurt is er wel iets, remshcijje, een of andere filter, etc. maar nog steeds geen grote kosten. Tussendoor nog 1x achterin een gordel laten vervangen omdat die het niet meer deed.
Deze week weer een grote beurt+APK. Als er niets bijzonders is rijden we gewoon nog een tijdje door :-)
Auto verkocht
- 215.000 km
Veel plezier gehad van deze auto. Maar 1 jaar geleden (maart 2015) toch een nieuwe gekocht. Auto proberen te verkopen online voor 800 euro, maar geen respons. Met pijn in 't hart ingeleverd bij de autoverkoper van de nieuwe auto voor slechts 639 euro... terwijl hij toch echt nog als een zonnetje reed. Nou ja, hopelijk rijdt iemand anders er nu gelukkig in rond :-)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.