Audi A3 Sportback 1.2 TFSI Attraction Advance (2012)

autoreview

Audi A3 Sportback 1.2 TFSI Attraction Advance (2012)

Signalement

UitvoeringA3 Sportback 1.2 TFSI Attraction Advance
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand laatst1.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

A3 sportback 1.2 TFSI

  • 1.000 km

Deze nieuwe Audi A3 1.2 TFSI sportback Attraction Advance gekocht bij Auto Poppe te Goes. Vriendelijke en goede service en we waren bekend met 'dochter' van deze garage Auto Poppe voor de VW in Vlissingen. De Audi is een nieuwe uit vooraad met behalve uitgebreide uitrusting van het Advance pakket met o.a xenon plus/dagrij led verlichting/ parkeersensoren achter/ MMSI navigatie plus systeem/climate control e.d ook nog eens een skyline(panorama) glazen dak /electrisch kantel schuif en mistlampen voor en dakrails en middenarmsteun voorin en make up spiegels verlicht en in hoogte verstelbare voorstoelen en aluminium medial zilver decoratie lijsten (portier panelen en rondom middenconsole en AC ventilatie roosters). De kleur is lava grijs met pareleffect . De Chroom/RVS lijsten langs o.a mistlampen en de dakrails komen hierdoor erg mooi tot uitdrukking vind ik zelf . Doordat er in September een gefacelifte A3 komt is het nu best aantrekkelijk om een vooraad (geen demo) auto aan te schaffen. Zoals ik de Audi hierboven beschreef blijft deze nog onder de 30.000 euro incl afleveringskosten .Natuurlijk waren wij bij eerste proefrit benieuwd naar de rij-eigenschappen want na een VW Touareg met 230 pk en automaat zou dit toch wel een terugval worden, althans dat was de verwachting. Dit viel dus alles mee , natuurlijk missen we wel het hoog zitten (en over verkeer heen kunnen kijken ) , maar qua trekkracht /acceleratie deed de 1.2 TFSI het prima . Ga je omrekenen naar pk/kg dan heeft deze 1.2 TFSI ook net zoveel als die VW Touareg 3.2V6 . Maar het grootste verschil zit hem natuurlijk in het verbruik . Eerste 1000 km zijn natuurlijk nooit de zuinigste maar het verschil was voor ons natuurlijk al dag en nacht met de vorige auto waarbij we al gauw op 17,5 ltr/100km uitkwamen . De eerste 1000 km van deze A3 kwam ik uit op ongeveer 7 ltr/100km waarbij ik moet zeggen dat circa 80% van deze 1000 km bestond uit stadsverkeer en ik heb eigenlijk ook nog niet veel het start/stop z'n werk laten doen . Alles werkt verder prima , geen trillingen of excessief motorgeluid . Schakelen (6 bak) gaat vlotjes en het economisch rijden wordt erg aangemoedigd door het schakeladvies in het informatie display. Het glazen panorama dak maakt de auto vooral achterin erg ruimtelijk vind ik zelf. Afwerking is ronduit geweldig voor een auto in deze compacte klasse , geen goedkoop plastic en degelijk materiaal en knoppen . Auto stuurt heerlijk direct en licht , maar ook weer niet te licht dat het zweverig wordt , gewoon zoals het hoort . Ons besluit om deze Audi te kopen is mede gekomen door de complete uitvoering en restwaarde prognose en rijeigenschappen. Heb bij aanschaf ook gekeken naar Volvo V40 (nog niet in showroom en ik ben geen fan van een auto van een folder kopen ) en Ford Focus hatchback waarbij de Volvo met een zelfde uitrusting aanmerkelijk duurder zou gaan uitvallen en de Ford mij tegenviel door een rommelig dashboard en ook wel stevige prijs als je de Focus zou aankleden met navigatie/xenon en een daarbij behoorlijk lagere restwaarde prognose dan een Audi.

Verdere mededelingen

Indeling :
voorstoelen zitten prima (voorlopig alleen korte afstanden gereden natuurlijk) en ook op achterbank kunnen 2 volwassenen prima zitten (in tegenstelling tot Audi A1).
In delen klapbare achterbank werkt goed , wel jammer dat een skiluik zolangszamerhand nog steeds een optie is en niet standaard is.

X-factor:
de diepe voor-grille met zwart glanzend materiaal , de mistlampen met de chromen omlijsting en de ver-uit elkaar staande koplampen met daglicht led / xenon , geven de A3 een zeer volwassen indruk , zeker van voren gezien .Het is dan ook bijna niet te zien dat er 'slechts' 4,28m achter de koplampen aankomt.

service /aftersales :
bij oplevering door Audi - Auto Poppe Goes uitstekende uitleg over de auto . Na 1 week werden wij al reeds gebeld door Audi AutoPoppe om onze eerste ervaringen /bevindingen met hun te delen. Goede klanten service -vriendelijkheid , zo hoort het eigenlijk ook. Tenslotte betaal je die auto niet met kraaltjes en spiegeltjes , maar gewoonweg met harde euros. Of je een A8/Q7 koopt of een A1 hoort qua klantenservice geen verschil te maken en dat is in het verleden bij sommige merken wel eens anders geweest . Tenslotte kan de A-1 koper over 10 jaar misschien wel eens een Q5 / Q 7 klant worden ...

Wij rijden de Audi puur prive , geen lease en ook geen woon/werk verkeer(daarvoor hebben we nog een kleine VW staan) . Geschat circa 17000/18000 km per jaar . Op jaarbasis zou de A3 qua wegenbelasting en benzine verbruik zón 4000-4500 euro goedkoper moeten zijn dan de(vorige auto) VW Touareg en dan heb ik het nog maar niet eens over onderhoud/reparaties van een Touareg. Hopelijk een goede keuze geweest , toekomst zal het uitwijzen .

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.