Audi A3 2.0 FSI Ambition Pro Line (2003)

autoreview

Audi A3 2.0 FSI Ambition Pro Line (2003)

Signalement

UitvoeringA3 2.0 FSI Ambition Pro Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf102.000 km
KM-stand laatst117.650 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 117.650 km

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een A3, type 8P oftewel het \"nieuwe model\" zoals dat heet. Ook al heeft de A3 al weer enige tijd geleden een neuscorrectie ondergaan het blikwerk is nagenoeg hetzelfde.

Ik heb besloten tot de aanschaf van dit model na 4 tevreden jaren met het \"oude model A3 (8L)\" te hebben gereden. Die auto was voorzien van een motor met turbo welke er 150pk en 210nm uitperste en was een zogenaamd \"klein raketje\". Logisch was dus mijn keus voor de A3 met 2.0FSI aggregaat, deze bezit namelijk ook 150pk. Echter is de 2.0FSI ongeblazen en dat valt tegen wanneer je een turbo gewend bent, je mist het giftige en hitsige karakter van de turbomotor. De 2.0 rijd dan ook iets wat gezapig, viel dit in het begin wat tegen, maar je went er aan. Echter wanneer je de motor goed in de toeren houd kun je een hoop lol hebben met de auto.

De A3 van mij is een ex-lease auto welke maar 102K had gelopen en rijkelijk is voorzien van allerlei opties. Van een lichtsensor tot aan half lederen bekleding met alcantara. Ook de afwerking is top en er zijn mooie materialen gebruikt welke je een gevoel geven van luxe, de eerste kilometers had ik een gevoel alsof ik in een A6 reed. Alles went, maar het blijft een heel mooi interieur.
Mijn A3 is uitgevoerd als ambition en is dus ook voorzien van een sportonderstel. Dit onderstel is een redelijk hard, maar mijn vorige A3 was ook voorzien van een dergelijk onderstel dus ik was al iets gewend (een vriend van mij welke Citroën C4 rijd zou het er overigens geen dag mee vol houden maar dat terzijde). Dit alles brengt een geweldige rijsensatie met zich mee en de A3 laat zich dan ook weer fenomenaal de hoek om werken (met ESP hoef je niet eens een groot stuurman te zijn om snoeihard de bochten te nemen). Dit ESP is overigens een geweldig systeem welke je een hoop ellende kan besparen, het gebrek van dit systeem is mijn vorige A3 namelijk fataal geworden.

Het exterieur van de A3 heeft een, in mijn ogen, prachtig lijnenspel. De auto oogt sportief en agressief, vooral de 3-deurs uitvoering straalt dit uit. Ook de standaard 17” velgen welke bij de ambition uitvoering horen passen goed bij het sportieve karakter en staan de auto dan ook erg goed.

Al met al is het een hele fijne auto waarmee je knetterhard de bochten neemt maar ook vlot in het dagelijkse verkeer mee kan komen.

PROBLEMEN

  • 117.650 km

Nog niet echt grote problemen gehad, een beetje achterstallig onderhoud weg moeten werken en een grote poetsbeurt.
Problemen waren:
Defecte bobine
Problemen zijn:
Schurend geluid rechtsvoor en het was niet het wiellager....

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.