Audi A3 1.6 Attraction (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | A3 1.6 Attraction |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 122.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
2,5 jaar geleden kwam ik deze auto tegen bij een autobedrijf in Tiel.
Hij verkeerde in perfecte staat met nauwelijks gebruikers kenmerken en na de testrit was ik helemaal verkocht.
De auto ligt strak op de weg en helt nauwelijks over in bochten.
Sportief rijden is goed te doen in deze auto, maar ook relaxed rijden is geen probleem.
Het onderstel is strak afgeveerd, wat een perfecte wegligging geeft maar ook net genoeg comfort overlaat.
Het exterieur is mooi vormgegeven en heeft een sportieve uitstraling.
Inmiddels heb ik mijn koplampen vervangen voor nieuwe type koplampen, voorzien van Xenon verlichting. Ook heb ik mijn achterlichten vervangen met het nieuwe type koplampen.
Het interieur ziet er degelijk uit en de stoelen zorgen ervoor dat je het vervelend vindt dat je op je bestemming bent aangekomen.
Ik heb zelf Cruise Control ingebouwd voor nog meer comfort.
De auto is uitgerust met snufjes die zelfs nu nog niet altijd op nieuwe auto’s voorkomen. Je blijft je verbazen!
Al met al een perfecte auto in het B segment.
PROBLEMEN
Vanaf het moment dat ik de auto heb gekocht viel mij al op dat de auto links voor een rammeltje had.
Ik heb zo’n beetje alles wel nagekeken maar kon helaas niks vinden. Het rammeltje irriteerde me mateloos, maar na 2 jaar met de auto gereden te hebben ben ik er inmiddels wel aan gewend. (toch zal ik er altijd naar blijven zoeken)
Met 125000 km heb ik mijn voorbanden vervangen omdat deze ongelofelijk veel herrie maakten. Dit was voor mij al een bekend probleem van Continental banden.
140000 km. 1e (grote) beurt. Remschijven moesten voor en achter vervangen worden. Doordat ik dit zelf heb gedaan bespaarde ik zo’n slordige 400 euro.
De slang van mijn koelsysteem had een lek en moest ook worden vervangen. Kosten 25 euro.
165000 km. 2e (kleine) beurt. Voorbanden hadden de beste tijd wel gehad. Kosten: 200 euro.
181000 km. Distributieriem, waterpomp oliefilter vervangen. Kosten 480,-
Na 182000 km ben ik erachter gekomen dat de carrosserie links achter op het dak naast de dakgoot van binnenuit begint door te roesten . 31 Juli 2007 heb ik een afspraak met de Audi dealer te Zeist om een lakmelding aan te maken.
Ik houd jullie op de hoogte van de uitkomst.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.