Audi A3 1.6 Ambition (2002)

autoreview

Audi A3
Audi A3Audi A3Audi A3Audi A3Audi A3Audi A3Audi A3 - interieur

Signalement

UitvoeringA3 1.6 Ambition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf25.300 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De auto is uitsluitend in gebruik voor prive-doeleinden.
Veel korte afstanden maar ook lange autovakanties.
-----------
Interieur:
De kwaliteit van de toegepaste materialen is uitstekend.
Waar er bij het vorige model (bouwj. 1997)nog sprake was van haperende vloermatbevestigingen en loslatende armleuningbekleding, is dat hier duidelijk opgelost.
Ook het volume van het doordringende motorgeluid bij hogere snelheden is afgenomen.
Voor lange mensen zijn de stoelzittingen nog steeds wat kort, de zitpositie is wel goed instelbaar.
De beenruimte voor de achterbank is beperkt doch daar wordt in ons geval zelden door volwassenen gezeten.
---------
Motor:
Het vermogen(1.6 motor) is licht toegenomen en dat is in de prestaties ook merkbaar. De elektronica van de motorregeling blijkt helaas minder betrouwbaar.
Er werden diverse storingen ondervonden: de lambdasonde van de uitlaatkatalysator werd vervangen bij 32000 km en ontstonden er diverse storingsmeldingen in het
motormanagementsysteem en in de epc-unit.
Bij 44.887 km was de gasklepunit van streek en het motortoerental niet meer constant te houden.
Na storingsuitlezing en resetten ging het tijdelijk goed.
Bij 49.080 km werd besloten de gasklepunit en luchtmassameter geheel te vervangen. Ook werd het complete instrumentenpaneel vernieuwd i.v.m. het uitvallen van de brandstofmeter.
Bij bediening van het gaspedaal worden de commando’s soms echter nog enigzins vertraagd doorgegeven en vooral bij koude motor is het verkrijgen van een constant toerental niet meteen succesvol.
Een herhaalde start uitvoeren is dan vaak de oplossing.
Bij 55.938 km na herhaalde malen ondervonden uitval van
de motor tijdens rijden of een plotseling gesmoorde capaciteitsregeling de gaspedaalunit vernieuwd.
Uitgebouwde unit merk : Hella; ingebouwde unit merk: Bosch. Alle bovenstaande reparaties en onderzoeken uitgevoerd door de officiele Audi-merkdealer.
-----------
Conclusie:
Jammer dat zo’n mooi product de kwaliteitscontrole doorkomt met deze matige elektronica. Veelvuldige en vaak moeizame garagegesprekken zijn voor dealer en klant geen ideaal smeermiddel voor een voorspoedige relatie.

PROBLEMEN

Elektronica storingen zoals vermeld in het ervaringsverslag.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Audi A3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.