Audi 80 1.8 (1991)

autoreview

Audi 80 1.8 (1991)

Signalement

Uitvoering80 1.8
Versnellingen3, Automaat
Bouwjaar1991
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf190.260 km
KM-stand laatst238.600 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Weer een Audi 80

  • 190.260 km

(Het is een 5 bak benzine 1.8, in tegenstelling wat er wordt aangegeven) Ik heb een roestvrije oude betaalbare auto nodig voor mijn werk. En ik ben blij dat ik weer een Audi 80 1.8 uit 1991 heb. Deze auto is wel duidelijk beter dan mijn vorige uit 1988 zonder stuurbekrachtiging en heeft 5 versnellingen. Alles voelt en hoort luxer aan. Dashboard is mooier en stoelen iets luxer. Maar hij weegt hetzelfde. O, ja, dat is ook zo. Deze bestuurdersstoel geeft je het idee dat je iets naar voren helt. Ik zal er wat aan doen. Olie, bougies, filters e.a is vrij nieuw. Daar hoef ik van de zomer dus niets aan te doen. Droog blok. Aan onderkant van de achterdeur zit een flinke deuk. Kijk je snel overheen maar daar ga ik met mooi weer wat aan doen.

APK tot maart 2017

Ik ben dus weer een tijd van de partij.

Het leven gaat door

  • 192.780 km

Na 2500 KM weer een berichtje. De bestuurdersstoel heb ik iets opgevuld aan de voorkant. Ik ben begonnen met de deuk in de achterdeur onder de stootstrip. De startonderbreker heb ik er uit gehaald. Hij gaf al problemen. En ik wil niets in mijn auto wat kapot kan gaan. Haken voor uitlaatrubbers achterdemper zijn doorgeroest. Alternatieve oplossing gedaan. Ik heb er verder een tijdje geen omkijken naar. Auto rijdt lekker en vertrouwd. Voor dit jaar; geen nieuws is goed nieuws.

Als aanvulling op de betrouwbaarheid van de auto. De handelaar zei dat deze auto 1 jaar (eigenaar 2) van een monteur is geweest. Maar dat geloof ik natuurlijk niet. Maar na de auto te hebben leren kennen zie ik wel dat er veel aan is gedaan. Ik zie een nieuw spruitstuk en hitteschild, ze zijn met het monopoint injectie systeem bezig geweest wat ik terug zie in nieuwe slangenklemmen, slangen e.a., ik zie een mooie zwarte carterpan, mooie remklauwen, stekkertjes e.a.

Niet veel te melden

  • 197.140 km

Ik heb bijna 7000 KM heb gereden en daarom een kort berichtje.
Puntjes stroomverdeler schoon gekrabd.
Mijn koppelingspedaal bleef op een gegeven moment laag hangen. De koppeling bleef het wel doen. Ik heb er al weken geen last meer van. Ruitenwissers deden even vreemd maar dat ging ook vanzelf over.

Opknappen van de deuk onder de stootrubbers in de achterdeur is klaar.

Door de APK

  • 205.945 km

205.945 KM APK:
Het rubber van de draagarm was kapot. Ik heb de hele draagarm laten vervangen omdat de ander ook niet meer de originele is. Deze is ook ooit vervangen.
Enige weken geleden slang kleppendeksel naar luchtfilter vervangen. Deze was doorgesleten.
Garage; 'in de staat waarin hij nu verkeerd komt hij volgend jaar ook wel door de keuring. Geen spatje roest. De uitstoot is heel goed. En een droog blok wat mooi loopt. De remleiding lijken een bescherming coating te hebben.' Ik antwoord hem dat ik de remleidingen zelf heb ingesmeerd met afgewerkte olie.
Als het mooi weer wordt ga ik olie + filter, luchtfilter, bougies, kleppendeksel en koelwater vervangen. En natuurlijk laten glimmen.

Werkpaard

  • 211.200 km

In principe is mijn auto niet meer dan mijn werkpaard. Ik heb er nu meer dan 20000 KM gereden.
Oliefilter, luchtfilter, bougies, koelwater, olie en kleppendekselpakking vervangen. (Advies; om de 10.000 KM olie vervangen van oude VAG blokken) Ruitensproeier zat verstopt. Even doorblazen. Verder heb ik er geen omkijken naar. Technisch. Wel een gemaakte deuk boven voorwiel weg gewerkt. Ik heb alles zo'n beetje gedaan en kan verder tot de keuring in maart 2018.

Met verse vloeistoffen, filters en bougies zit ik boven de 1 op 15 met Texaco Euro XL. Snelwegverkeer rond Utrecht, soms even doorpakken met 135 KM per uur en vanaf de snelweg dorpen of wijken in.

Gekeurd

  • 222.831 km

Door de keuring. Remschijven, remblokken en wiellagers voorkant vervangen.

Ik maar denken dat de nieuwe all season voorbanden het geluid maakten wat ik hoorde. Maar het waren de wiellagers.

Deze winter hikte de auto iets op de snelweg. Hield soms wat in. Dat kwam omdat ik om de week de tank kwart vol gooide en tot het streepje reed met koud en vochtig weer. Dat zorgde voor vocht in de tank. Bij halfvol en later volle tank is het probleem er niet meer.

Ik heb er nog steeds groot vertrouwen in dat de auto mij brengt waar ik moet zijn. Voelt goed.

Ik ben er nog

  • 229.283 km

Toch bijna al weer 30.000 km met de auto gereden. Veel nieuws is er niet. Binnen mijn (flex) werk maak ik dit jaar minder kilometers omdat ik meer in de buurt rijdt. Achterkant heb ik totaal in de prak gereden maar deze kon ik met een andere bumper, klep en licht weer maken met kunst en vliegwerk. Zie foto.
Het is onderhand moeders mooiste niet meer maar hij blijft maar rijden. Soms denk ik wel eens; "dat kreng blijft maar rijden."
Voor mij is de Carbage run een lachertje. Ik heb al 12 keer zoveel gereden.

Nog de winter door

  • 232.738 km

Dit wordt de laatste winter met deze auto. Ik heb net de olie ververst en verder is alles goed. Tenminste, om de zoveel dagen of weken moet ik het koppelingspedaal omhoog trekken bij het weg zetten zodat de slag lang blijft. Als ik dat niet doe dan lijkt deze slag al korter te worden en een enkele keer kon ik na instappen bijna niet schakelen. Het schakelen op zich gaat erg goed. Als ik hiermee rekening houdt. Soms hikt de wagen iets. Dan weer weken niet, dan weer een enkele keer in een rit of soms iets meer bij een korte rit. Als ik de benzine tank goed vol heb lijkt dit honderden kilometer goed te gaan. Het is een "Polenbak" aan het worden. Oud. Maar hij blijft rijden. Ik ga hierna kijken voor wat anders. Ik heb nu rond de 50.000 km gereden met mijn vorige b3 er bij en hiervoor 2 Passat's b3 met hetzelfde blok. Ik wil een station of hatchback met op zijn minst 2 liter motor.

Weg

  • 238.600 km

Een homokineet gaf een ratelend lawaai in de bochten. In plaats van keuren wat anders gekocht. 10 jaar jonger.

Oud maar onverwoestbaar, met 130 lag hij als een spijker uit een schietpistool op de weg. Conclusie en gevoel; "dat kreng blijft maar rijden."

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (27)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens