Audi 100 Avant 2.8 E Quattro (1992)

autoreview

Audi 100 Avant

Signalement

Uitvoering100 Avant 2.8 E Quattro
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf236.000 km
KM-stand laatst265.000 km
Lezerswaardering: 8%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 265.000 km

We hebben deze Audi min of meer als experiment gekocht, vanwege de gunstige bijtellingsregeling voor auto\'s ouder dan 15 jaar. Vereist comfort moest wel aanwezig zijn zoals airco, automaat, cruise control. Uiteindelijk bij de Audi terecht gekomen, ten eerste omdat het model vrij tijdloos is en er niet echt ouderwets uitziet, en ook vanwege de verzinkte carrosserie.
Na bijna 2 jaar rijden in deze auto kan ik eigenlijk alleen maar concluderen dat Audi destijds een top auto op de weg heeft gezet. De auto is zeer stil, comfortabel en rijdt buitengewoon fijn. De automaat schakelt prima, en na zoveel kilometers rammelt en kraakt het interieur niet.
Begin dit jaar zijn we met de Audi naar de wintersport geweest, met winterbanden en quattro aandrijving kon onze trip eigenlijk niet mis gaan. De auto heeft zich gedurende de 1000 kilometer rit zeer goed gehouden, we konden moeiteloos op de autobahn 160 kruisen. Op onze bestemming aangekomen moesten we de laatste 30 kilometer door de sneeuw omhoog, met onze 4 wiel aandrijving en winterbanden was het niet eens nodig kettingen te monteren, en ik ben nog nooit zo safe een besneeuwde weg opgereden. Helemaal super. Is alles nu perfect; Nee, de auto verbruikt gemiddeld 1:8,5 en met moeite 1:9,5, maar met veel stadswerk en 2.8 V6 automaat kan dit eigenlijk niet anders.
De auto is verrassend betrouwbaar, ik heb er 1x niet mee kunnen doorrrijden vanwege een lekke achterremslang. Verder start de auto altijd.



De auto aangeschaft, met de wetenschap dat de voorremmen aan vervanging toe waren,

PROBLEMEN

  • 265.000 km

236000: Nieuwe voorschijven en blokken

245000: APK Nieuwe uitlaat, rubbers in voorwielophanging, kapot contactslot, achterrem klauw vernieuwd.

251000: Distributiesnaar vernieuwd

256000: APK 2 lampjes!

264000: Achterremslang stuk

De auto heeft een probleem met de stuurbekrachtiging, deze lekt een klein beetje olie, maar het is te weinig om er kosten voor te maken. Verder tikkert de motor bij koude start nog wel eens. Dit komt door de hydraulische klepstoters, die niet helemaal lekker meer werken, als de motor warm is is het probleem weg, en daar doen we dus ook niets aan.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.