Audi 100 Avant 2.8 E Quattro (1992)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 100 Avant 2.8 E Quattro |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1992 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 236.000 km |
KM-stand laatst | 265.000 km |
ERVARINGEN
- 265.000 km
We hebben deze Audi min of meer als experiment gekocht, vanwege de gunstige bijtellingsregeling voor auto\'s ouder dan 15 jaar. Vereist comfort moest wel aanwezig zijn zoals airco, automaat, cruise control. Uiteindelijk bij de Audi terecht gekomen, ten eerste omdat het model vrij tijdloos is en er niet echt ouderwets uitziet, en ook vanwege de verzinkte carrosserie.
Na bijna 2 jaar rijden in deze auto kan ik eigenlijk alleen maar concluderen dat Audi destijds een top auto op de weg heeft gezet. De auto is zeer stil, comfortabel en rijdt buitengewoon fijn. De automaat schakelt prima, en na zoveel kilometers rammelt en kraakt het interieur niet.
Begin dit jaar zijn we met de Audi naar de wintersport geweest, met winterbanden en quattro aandrijving kon onze trip eigenlijk niet mis gaan. De auto heeft zich gedurende de 1000 kilometer rit zeer goed gehouden, we konden moeiteloos op de autobahn 160 kruisen. Op onze bestemming aangekomen moesten we de laatste 30 kilometer door de sneeuw omhoog, met onze 4 wiel aandrijving en winterbanden was het niet eens nodig kettingen te monteren, en ik ben nog nooit zo safe een besneeuwde weg opgereden. Helemaal super. Is alles nu perfect; Nee, de auto verbruikt gemiddeld 1:8,5 en met moeite 1:9,5, maar met veel stadswerk en 2.8 V6 automaat kan dit eigenlijk niet anders.
De auto is verrassend betrouwbaar, ik heb er 1x niet mee kunnen doorrrijden vanwege een lekke achterremslang. Verder start de auto altijd.
De auto aangeschaft, met de wetenschap dat de voorremmen aan vervanging toe waren,
PROBLEMEN
- 265.000 km
236000: Nieuwe voorschijven en blokken
245000: APK Nieuwe uitlaat, rubbers in voorwielophanging, kapot contactslot, achterrem klauw vernieuwd.
251000: Distributiesnaar vernieuwd
256000: APK 2 lampjes!
264000: Achterremslang stuk
De auto heeft een probleem met de stuurbekrachtiging, deze lekt een klein beetje olie, maar het is te weinig om er kosten voor te maken. Verder tikkert de motor bij koude start nog wel eens. Dit komt door de hydraulische klepstoters, die niet helemaal lekker meer werken, als de motor warm is is het probleem weg, en daar doen we dus ook niets aan.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren