Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Alfa Romeo
  • GTV

Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V L (1999)

autoreview

7
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V L (1999)
HC 1
  • HC 14
  • Gebruikersreview
8 september 2014 om 18:21
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGTV 3.0 V6 24V L
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf172.000 km
KM-stand laatst198.000 km
Lezerswaardering: 76%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

eerste ervaringen

  • 173.000 km
  • 8 september 2014

auto is nagekeken door Alfa specialist en de distributie is vervangen.
Het verbruik is meer dan de MR2, maar hij is sneller, comfortabeler en het geluid van die 6-cylinder.....

Ik weet van Alfa en van de GTV in het bijzonder is dat met het onderhoud niet te spotten is en dat deze boven gemiddeld duur is: gewoon elke 10.000 km een beurt.

maar daarvoor krijg je geen auto maar een automobiel!

Volgend jaar zal ik nog iets schrijven.

  • 173.900 km
  • 15 september 2014

Zo de Alfa is twee weken mee geweest op woon-werk verkeer.
Wat een genoegen is deze auto! Over de betrouwbaarheid van de GTV, ondanks dat hij 15 jaar oud is doet alles het zonder mankeren. De automatische airco/verwarming doet zijn werk prima. Het is in mijn beleving een auto met twee gezichten: hij heeft een 6-bak en als ik rustig naar mijn werk rijd, 100km/u draait de grote V6 zo'n 2300 rpm en heerst er in de auto een weldadige rust. Bij dit toerental is al ruim boven de 200Nm koppel beschikbaar dus even wat inhalen is moeiteloos zonder terug te schakelen: oppassen: naar 160 is zo gebeurd en dat is jammer van een eventuele boete. Terugschakelen naar z'n 4, volgas en je hebt een totaal andere auto: A2-A9 door de lange linker bocht dan voel je het geweldige onderstel: zo goed als neutraal, stijve carrosserie, weinig rol! Op de A9 gas los en terug naar 100! Verbruik tot nu toe 1:11!!! Gebruik Spritmonitor en dan wordt zuinig rijden een sport, ik las CW waarde 0,33: niet slecht!

Geeft geen krimp

  • 177.000 km
  • 13 november 2014

De GTV gaat moeiteloos! Letterlijk en dat is geen wonder met die super elastische en krachtige Busso V6. Verbruikt hoegenaamd geen olie en ik heb dus niets hoeven bijvullen de afgelopen 2500km. Onderhoud krijgt hij wel. Er zit één "nieuwe" bobine in ( hij heeft er 6) maar verder niets. Alles werkt en blijft werken zonder mankeren: toch wel OK voor een bijna 16 jaar oude auto. Het brandstof verbruik valt ook niet tegen: 1:11 gemiddeld, zuiniger dan dat Alfa Romeo opgeeft. Ik hou het nauwkeurig bij via Spritmonitor. Het onderhoud wordt gedaan door een fantastische Alfa-specialist in Amsterdam en is niet duur voor wat er gedaan wordt. Het is en blijft een high-performance Alfa dus het onderhoud moet echt nauwkeurig en op tijd gedaan worden anders gaat het in papieren lopen. Ik hoop dat deze "Bella" lang bij mij blijft: aan eventuele roest gaat het niet liggen want ook na 16 jaar geen spoor van te bekennen.

Still going strong

  • 186.000 km
  • 13 mei 2015

Het blijft elke keer een groot genoegen met deze Alfa te rijden. Nu tussen 1 op 10-11 en soms wat duurder omdat de Busso zo'n ongelofelijk geluid maakt op hogere toeren. En onder 7 seconden naar 100 is ook elke keer weer leuk. Langzaamaan vervang ik wat onderdelen die ik niet vertrouw zoals het KVS-reservoir. Niet meteen kapot maar meer als voorzorg omdat sommige onderdelen ook lastig te vinden zijn. Overigens is er nog niets kapot gegaan en zijn er nog geen problemen opgetreden. Betrouwbaarheid is dus nog 100%. Groot onderhoud komt er wel aan bij 190000 km en ik zal daar dit najaar verslag van doen. Overigens komt de GTV in de winter niet buiten en roest is nog niet te vinden. Ik heb wel een wensenlijstje maar alleen met originele onderdelen, want dat blijft hij/zij, origineel.

Begin seizoen

  • 189.000 km
  • 31 maart 2016

Hier kunnen we kort over zijn: accu aangesloten, auto van de assteunen af en starten: na 1,5 slag lopen en dat na een half jaar stilstand! Morgen APK en voor de lol naar Duitsland om 250 km/u aan te tikken!

Bijna weer in de winteropslag

  • 198.000 km
  • 6 oktober 2016

Van het voorjaar naar Duitsland geweest en door de Eifel gereden, haarspeld bochten, geweldig.
Op de terugweg enige tijd 220 op de teller: als een speer: hoe harder hoe stabieler. Ook bij die snelheid eens vol in de remmen gegaan toen er geen overig verkeer was. Wat een vertraging halen die Brembo's. De GTV heeft verder geen enkel gebrek gehad in de afgelopen periode. Ga voor het komende voorjaar eens wat up-grades plannen aan schokbrekers (Koni) en nieuwe brandstofleidingen ivm de E5 en in de tiekomst E10 benzine. Alhoewel ze nu naar vredenheid op RON 98 loopt.

Zitcomfort

  • 19.800 km
  • 7 oktober 2016

Het is overigens niet allemaal perfect. En dan bedoel ik de ontzettend mooie blauwe Momo stoelen. Ze zien er heel erg mooi uit maar zitten niet al te geweldig. Te vlak en voor mijn 1,96 m zijn de rugleuningen net te kort. Het vlakke is wel het irritantste. Ondanks het matige zitcomfort kan ik er, tegen verwachting in, wel enkele uren in zitten zonder een pijnlijk gevoel in mijn rug over te houden. Ze zitten ook wat hoog. Ik begrijp van anderen dat de electrische versie een stuk beter zit, maar dan wordt de toch al zware GTV weer een stuk zwaarder....

Lekker binnen

  • 198.000 km
  • 25 januari 2017

Staat lekker binnen. Eerste item van lijstje gedaan, nieuwe MAF en inlaatbuis van aluminium en silicone slangen. Gaat er voor zorgen dat er geen scheuren meer in het inlaattraject komen met een slecht lopende motor tot gevolg. Een bekend probleem bij alle busso-motoren. Schokbrekers en uitlaat, die moeten nog. Even wachten tot het weer wat warmer wordt: sleutelt wel zo lekker!

Uitlaat

  • 198.000 km
  • 7 april 2017

Die zit er nu onder, RVS. Mooi geluid van de V6. Komt uit de UK. Daar zijn de prijzen flink lager dan op het vaste land, ondanks de verzendkosten. Onderstel nog afmaken en dan zijn de zomerwensen achter de rug en staan een aantal leuke toeristische ritten op het programma.

Van de winter een leuk klusje: het in leer bekleden van de middenconsole.

Overigens rijd de GTV nog steeds fantastisch. Had even last van een onregelmatige stationair-loop maar een nieuwe LMM heeft dat verholpen. Met olieen,filters en APK waren dat dan de onderhouds-kosten voor dit jaar.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Alfa Romeo GTV? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Alfa Romeo GTV
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Alfa Romeo GTV 2.0 JTS Sportivo, Clima, Elektr. ramen, Leder, LMV, Metalic lak, GAAF!

    Alfa Romeo GTV 2.0 JTS Sportivo, Clima, Elektr. ramen, Leder, LMV, Metalic lak, GAAF!

    • 2003
    • 116.625 km

    € 7.499

    Alfa Romeo GTV 1.8-16V T.Spark airco zeer mooie auto

    Alfa Romeo GTV 1.8-16V T.Spark airco zeer mooie auto

    • 1998
    • 126.226 km

    € 4.900

    Alfa Romeo GTV 2.0-16V T.Spark

    Alfa Romeo GTV 2.0-16V T.Spark

    • 1998
    • 209.544 km

    € 3.499

Meer Alfa Romeo GTV occasions

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Alfa Romeo GTV specificaties
  • Alfa Romeo GTV occasions
  • Alfa Romeo GTV video's
Advies en informatie
  • Alfa Romeo GTV tests
  • Alfa Romeo GTV gebruikersreviews
  • Alfa Romeo GTV index
PREMIUM
Alfa Romeo 166 vs. Lancia Thesis - Occasion dubbeltest

Alfa Romeo 166 vs. Lancia Thesis - Occasion dubbeltest

Het lijkt soms wel alsof niet alleen de leeftijdsgrens van vijftien jaar als voorwaarde geldt...

Lees meer
 

Alfa Romeo GTV reviews

  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GTV 2.0 T.Spark 16V (2003)

    Alfa Romeo GTV 2.0 T.Spark 16V (2003)

    7
    • 18 september 2019
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V L (2001)

    Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V L (2001)

    13
    • 23 juni 2019
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V L (1999)

    Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V L (1999)

    7
    • 8 september 2014
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GTV 2.0 T.Spark 16V L (1999)

    Alfa Romeo GTV 2.0 T.Spark 16V L (1999)

    1
    • 8 maart 2005
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V L (1998)

    Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V L (1998)

    5
    • 2 mei 2004
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GTV 1.8 T.Spark 16V (1998)

    Alfa Romeo GTV 1.8 T.Spark 16V (1998)

    1
    • 13 juni 2002
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GTV 2.0 T.Spark 16V L (2000)

    Alfa Romeo GTV 2.0 T.Spark 16V L (2000)

    • 24 maart 2002
meer reviews
Tuning - Alfa Romeo GTV Bimotore met 487 pk

Tuning - Alfa Romeo GTV Bimotore met 487 pk

102

Ziet er nog best standaard uit, deze Alfa GTV van Stephan Lenior. Behalve onderhuids! Daar...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Achtergrond
    De Alfa Romeo GTV6 had in Zuid-Afrika een 3,0-liter in plaats van een 2.5

    De Alfa Romeo GTV6 had in Zuid-Afrika een...

    29
    • 29 mei 2022
  • Nieuws
    Alfa Romeo GTV6 (1981) - In het Wild

    Alfa Romeo GTV6 (1981) - In het Wild

    44
    • 27 september 2021
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GTV 2.0 Twin Spark 16V (1996)

    Alfa Romeo GTV 2.0 Twin Spark 16V (1996)

    8
    • 25 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GTV 2.0 T.Spark 16V (2003)

    Alfa Romeo GTV 2.0 T.Spark 16V (2003)

    7
    • 18 september 2019
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V L (2001)

    Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V L (2001)

    13
    • 23 juni 2019
  • Nieuws
    Alfa Romeo GTV mogelijk al in beeld

    Alfa Romeo GTV mogelijk al in beeld

    36
    • 2 april 2019
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GTV 2.0 Twin Spark 16V L (1996)

    Alfa Romeo GTV 2.0 Twin Spark 16V L (1996)

    9
    • 25 februari 2017
Merk
Merk
  • Nieuws
    Emilia GT Veloce: Giulia GT Coupé-restomod met 540 pk

    Emilia GT Veloce: Giulia GT Coupé-restomod...

    45
    • 23 juni 2022
  • Nieuws
    Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV - Liefhebber gezocht

    Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV - Liefhebber gezocht

    80
    • 18 juni 2022
  • Nieuws
    Alfa Romeo Brennero - Vooruitblik op kleine SUV onder Tonale

    Alfa Romeo Brennero - Vooruitblik op kleine...

    123
    • 12 juni 2022
  • Nieuws
    Alfa Romeo Tonale - Back to Basics

    Alfa Romeo Tonale - Back to Basics

    132
    • 4 juni 2022
  • Achtergrond
    De Alfa Romeo GTV6 had in Zuid-Afrika een 3,0-liter in plaats van een 2.5

    De Alfa Romeo GTV6 had in Zuid-Afrika een...

    29
    • 29 mei 2022
  • Nieuws
    Alfa Romeo Tonale: vanaf €42.000

    Alfa Romeo Tonale: vanaf €42.000

    184
    • 27 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.0 JTDm 136 TI (2011)

    Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.0 JTDm 136...

    27
    • 19 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden