Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170 Super (2018)

autoreview

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170 Super (2018)

Signalement

UitvoeringGiulietta 1.4 Turbo MultiAir 170 Super
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst30.000 km
Lezerswaardering: 80%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Effe wenne

  • 250 km

De lease-BMW (serie 114 Sportuitvoering uit 2013) moest eruit en dan? Drie “eisen” waren er. Te weten een iets hogere zit, automaat en een schuifdak. Aangezien de eisen van de werkgever de keuze enigszins beperkten en er geen BMW meer mogelijk was, eens gekeken bij ALFA. Na twee maal een Giulia Nuova, twee maal een 33 en een 75 heb ik toch enige ALFA-ervaring. Proefrijden en meteen verkocht. Via de leasermaatschappij een “voorraad-auto” kunnen bestellen en gister, 18 juli opgehaald. Een zeer aangeklede versie. Witte kleur, zwarte velgen, leer, getint glas,. Gewoon helemaal top.
De automaat is even wennen: pakt wat raar op vanuit stilstand, maar met zo’n auto moet je weinig stilstaan: gaan met die wagen. Je ziet wel dat het oorspronkelijke model al wat jaren meegaat: geen keyless entry en drive, draaiknoppen voor de ventilatie. En, en dat is wel raar: geen handvat voor de achterpassagier. Voor mijn colbertje niet erg, maar als er achterin iemand meerijdt...... :)

De komende maanden gaan er wel wat kilometers gemaakt worden, ik hou iedereen op de hoogte.

Na 1250 km

  • 1.250 km

De eerste kilometers zitten erop. Het comfort is uitstekend. Wel is het nog steeds wennen aan de automaatbak. Er zijn soepelere automaten op de markt.
De auto heeft bredere banden dan normaal, ligt daarmee als een blok op de bekende weg, ook bij snelheden boven 120/130. Je merkt dan wel dat ze ook meteen meer dorst krijgt: met een voorzichtige rechtervoet zit ik nu op 8,3 liter op 100 kilometer. Iets anders als wat de leasemaatschappij aangaf en “uit de folder”. Een ander punt is het eindgebruikster van het schuifdak, blijkbaar allen te gebruiken om stapvoets over de markt te rijden.

Weer fijne kilometers verder

  • 9.000 km

We zijn weer vele kilometers verder. Wat een perfecte auto. Het verbruik schommelt nu, inclusief stadskilometers rond 1 op 13. Voor een 170pk met automaat niet slecht.
Afgelopen week zijn de winterbanden gemonteerd: Dunlop. Hoewel het nog geen echt winterweer is, lijkt de auto nog fijner te rijden.
Wat een drama blijft is het panoramadak. Zelfs in de stad met dak open is het geruis verschrikkelijk en noch de radio te horen noch de telefoon te beantwoorden. Dat laatste is minder erg dan geen muziek.
Er stond laatst een exact dezelfde, qua kleur en uitvoering in de stad. De eigenaar beaamde het probleem van het dak. Het is eigenlijk klachtwaardig. Eens informeren wat de importeur zegt. Ik laat het weten.

14000

  • 14.000 km

Inmiddels heb ik voldoende ervaring opgedaan met de Giulietta. De auto blijft geweldig rijden. Het verbruik ligt rond de 1 op 13. Daarbij veel kilometers in de stad tegen de 1 op 10/11, maar op de snel- en buitenweg haal ik wel 1 op 14/15.
De problemen met het schuifdak zijn nog niet opgelost. 6 december in de garage geweest bij de dealer, maar geen oplossing. Er zouden onderdelen besteld zijn. Zal ik volgend jaar wel iets van horen.😎. Al met al, met de Dunlop winterbanden onder de Giulietta rijden we voorlopig lekker door. Het is toch geen weer voor een open dak. Wordt vervolgd.

30000 kilometer

  • 30.000 km

De afspraak voor 30.000 kilometer onderhoud staat.
De auto blijft geweldig met alle kleine puntjes die ik eerder noemde.
De automaat is een TCT en dat is wennen en het schuifdak blijft aandacht vragen. En punt daarnaast is het soms uitvallen van de radio voor enkele seconden. Maar dat is gemeld bij de garage en komt vast in orde.
Voor het overige vraagt de auto nergens om en rijdt hij fantastisch. Het is wel een auto die zich het prettigste voelt bij snelheden vanaf 120 km/uur. Dan is het verbruik goed met een 1 op 13/14 bij 130 km/uur. In de stad loopt het snel op naar 1 op 10. Maar dat is tot nu toe het enige waar ik tegenaan loop.

Al met al ben ik er nog steeds blij mee.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens