Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170 Super (2019) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170 Super |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 26.637 km |
KM-stand laatst | 44.750 km |
Mijn eerste Alfa
- 44.750 km
Het is nu ruim een jaar geleden dat ik mijn allereerste Alfa Romeo heb gekocht, en ik heb er nog geen dag spijt van gehad.
Het begon allemaal op 1 September 2021 toen ik met mijn vorige auto, een Citroën DS3 met THP motor naar de dealer moest voor een nare rammel in het onderstel.
Nu was ik totaal niet opzoek naar een andere auto, tuurlijk ik had er een met een THP motor en daar moet je voor uitkijken en ook deze auto was zeker niet foutloos.
Maar goed ik ree niet veel dus maakte het ook niet zoveel uit, tot ik ineens die prachtige jong gebruikte Giuliëtta zag staan.
Ik was eigenlijk meteen verkocht maar de rationele kant van me (met name de mensen om me heen) hadden zoiets van: doe dat nou niet want het is een Alfa en die gaan alleen maar stuk, en hij hoeft toch ook niet zo nieuw te zijn.
Maar als mensen iets tegen mij zeggen reageer ik daarop door exact het tegenovergestelde te doen.
Dus ik een proefritje geboekt samen met een goeie vriend van me, want 4 oren horen nou eenmaal meer dan 2.
Nou alles klonk goed en zag er goed uit en heb ik toch maar de knoop doorgehakt, je bent tenslotte maar een keer jong, en ooit heeft een Brits autojournalist gezegd (niet zo'n hele bekende dus misschien kennen jullie hem niet) "You can't be a true petrolhead, until you've owned an Alfa Romeo" dus er moest wel een Alfa komen en de Giuliëtta wou ik al toen ze op de markt kwam, een soort haalbare childhood dream.
We zijn nu ruim een jaar en bijna 20.000 kilometer verder en ik geniet nog steeds (zelfs nu met de torenhoge brandstofprijzen) van iedere kilometer.
Het scheelt dat ik hem niet voor woon werk hoef te gebruiken, dus elke kilometer is puur plezier.
Is ze dan echt zo foutloos als een Toyota? Nee, 1x kreeg ik bij een koude start een airbag lampje, heeft welgeteld 3 tellen gebrand en is daarna nooit meer teruggekomen, en het logo achter om de kofferbak te openen is vast gaan zitten en is bij de vorige onderhoudsbeurt onder garantie (want bij aankoop zat er nog 2,5 jaar fabrieksgarantie op) vervangen, dat was het.
Geen olieverbruik of lekkages, zelfs niet in de Zwitserse bergen met 30° in de file, of met ruim 200 km/h op de duitse autobahn, geen problemen met de dubbele koppelings automaat (wat beide bij een bepaald Duits fabrikant nog wel eens voor kwam), alleen dat hij 's ochtends in de kouw een tikkie nukkig wil zijn maar dat ben ik ook, en ook geen electronische storingen.
Dus iedereen die nog zegt dat je geen Alfa moet kopen want ze roesten al in de folder heeft duidelijk onder een steen gelegen.
Ook de motor bevalt me erg goed, de 1.4 turbo met 170 PK is ruimvoldoende voor de Giuliëtta.
Alleen ligt het verbruik wat hoger dan ik zelf had verwacht.
Ik rij echt niet als Valtteri Bottas over de wegen zoals hij met zijn Alfa doet, maar als een bejaarde rijdt ik zeker niet.
Ik zit nu op ongeveer 1 op 13, dus het is echt wel te doen, maar het kan beter, maar natuurlijk vergeef je het haar.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo 120PK |Clima|Navi|Cruise|PDC
- 2018
- 117.872 km

Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm Super | AUT. | LEDER | LMV | CRUISE | PDC | NAVI | CLIMATE |
- 2017
- 96.047 km

Alfa Romeo Giulietta 1.4 120PK TURBO SPRINT | LEDEREN BEKLEDING | AFNEEMBARE TREHAAK | ALL SEASON BANDEN | NAVIGATIE | CLIMATE CONTROL | CRUISE CONTROL | CARBON INTERIEUR AFWERKING | 18" LICHTMETALEN VELGEN | DAB+ RADIO | PARKEER SENSOREN |
- 2020
- 89.602 km