Alfa Romeo 75 1.8 (1989)

autoreview

Alfa Romeo 75 1.8 (1989)

Signalement

Uitvoering75 1.8
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1989
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

1

De herrie is afschuwelijk. Het comfort is nihil. Gebruiksgemak zeer slecht. Je stapt er altijd behoorlijk moe uit. Met name in-en-uitstappen is iedere keer een hoop gedoe. Onderhoudskosten zijn vreselijk. Na ieder ritje moet hij weer helemaal gechecked worden. De prestaties zijn gelukkig fan-tas-tisch. Niet zozeer de acceleratie, alhoewel die best ok is, maar de wegligging is fe-no-me-naal. Als een zuignap gaat dat ding door alle soorten bochten. Krappe, middel, en ruime. Met name de middel en ruime bochten kun je echt plankgas doorheen. Geweldig. Er is een ruime een bocht ergens in België, de 'double-gauche' (dubbel-links) die Pouhon heet. Kom je volgas in vier op af, iets remmen, insturen, de auto zich laten 'zetten' en dan meteen weer volgas en midden in de bocht naar vijf en weer plankgas. Iets verderop is een bocht die Blanchimont heet en daar kun je volgas in vijf doorheen. De eerste keer durf je dat nog niet, maar later wel. In Nederland is er een bocht ergens in Zandvoort die Scheivlak heet. Na een forse hobbel over een heuveltje, omlaag en rechtsaf. Volgas in vier. Héérlijk. Op het randje van de grip dender je daar doorheen. De remmen zijn ook super-de-super. Je kunt enorm laat remmen en fading bestaat niet. Gewoon stalen schijven zonder bekrachtiging uiteraard. En zonder ABS, dat is voor amateurs. Verder trouwens geen enkel elektronisch hulpsysteem, stability, traction, stuurbekrachtiging, blabla. Da's allemaal voor de hulpbehoevenden, haha! De motor is trouwens een beetje opgevoerd en heeft nu ongeveer 200pk. De achterbank moest er ook uit. Beetje onhandig maar met weglating van nog wat andere zaken scheelde dat behoorlijk in het gewicht. Dat is nu ca. 1000kg. Bagageruimte is er niet meer, daar zit nu de benzinetank die veel veiliger is dan de gewone.

Dus, al met al een hele fijne auto!

4,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.