Alfa Romeo 4C 1.750 Tbi (2015)

autoreview

Alfa Romeo 4C 1.750 Tbi (2015)
Alfa Romeo 4C 1.750 Tbi (2015)Alfa Romeo 4C 1.750 Tbi (2015)Alfa Romeo 4C 1.750 Tbi (2015)Alfa Romeo 4C 1.750 Tbi (2015)Alfa Romeo 4C 1.750 Tbi (2015)Alfa Romeo 4C 1.750 Tbi (2015)Alfa Romeo 4C 1.750 Tbi (2015)Alfa Romeo 4C 1.750 Tbi (2015)Alfa Romeo 4C 1.750 Tbi (2015)

Signalement

Uitvoering4C 1.750 Tbi
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf801 km
KM-stand laatst6.000 km
Lezerswaardering: 54%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat een apparaat

  • 802 km

Nadat ik eerst gelezen had gelezen over de ontwerp filosofie, de productie bij Maserati, de kg pk verhouding en de geweldige vormgeving dacht ik; zo’n auto wil ik hebben. Mijn Porsche 911 van 1991 was inmiddels zo veel waard geworden dat ik niet zo veel meer hoefde bij te leggen voor een bijna nieuwe alfa 4c. Toevallig had een vriend van mij een zwarte 4c gekocht. Met hem mee gereden naar de alfa dealer om een witte te bekijken.
De eerste meters na, het binnen kruipen van de auto, carbon monocoque waar je tegen aan kijkt, het geluid van de motor , inlaat, uitlaat, turbo, injectoren alles hoor je, wat een beleving!. Daarna even bij oprit A2 vanuit stilstand vol optrekken. Wat een acceleratie! Ik was al verkocht voor dat ik bij de dealer aan kwam. Een witte met een zwart dak, zwart interieur. Na aflevering heel wat lol gehad van deze auto. Iedereen die mee rijdt is onder de indruk. Is wat vermoeiend op een lange snelweg rit vanwege het uitlaat geluid rond de 130 km/h. Eerst had de auto een soort turbogat (even wachten en dan...) en trok niet zo leker door hoog in de toeren maar na een Savali tuning is dat een stuk beter. Hij begint nog sneller trekkracht op te bouwen en houdt vermogen hoger in toeren beter vast. Nog sneller is ie geworden. Met launch control sla je met hoofd gewoon tegen de hoofdsteun. (900 kg , 275 pk/ 390Nm)
En dan al deze snelheids explosies met een aangenaam gebruik. Slechter dan 1l op 11 km heb ik nog niet gehad. 1 op 13 is geen uitzondering. En dan wegenbelasting nog geen 300 euro per jaar. Supercar prestaties met lage gebruikskosten.
Ondanks dat de auto inmiddels als coupe uit productie is heb je er enorm veel bekijks mee. Is het niet vanwege het geluid dan is het wel om de looks. En velen weten niet welk merk het is, laat staan het type.
Telkens als ik rijd is dat met een glimlach. Verkeersdrempels kan ie amper overheen, dus flink afremmen. Daarna reden om weer flink op te trekken?

Aanpassingen

  • 6.000 km

Aantal aanpassingen doorgevoerd;
-Savali tuning
- spacers
-delen vh interieur met leer laten bekleden
-bestuurdersstoel rugleuning vulling aangepast

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.