Alfa Romeo 147 2.0 T.Spark 16V Selespeed Distinctive (2001)

autoreview

Alfa Romeo 147
Alfa Romeo 147Alfa Romeo 147Alfa Romeo 147Alfa Romeo 147Alfa Romeo 147Alfa Romeo 147Alfa Romeo 147Alfa Romeo 147 - interieurAlfa Romeo 147 - interieurAlfa Romeo 147 - interieur

Signalement

Uitvoering147 2.0 T.Spark 16V Selespeed Distinctive
Versnellingen5, Semi Automaat
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf102.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Omdat mijn vorige Alfa 145 1.4 bij gebruik van de airco vermogen tekort kwam, ben ik begin dit jaar gaan zoeken naar een alternatief. Bij de dealer waar ik de 145 gekocht had kwam ik mijn huidige 147 Selespeed tegen. Ondanks de relatief hoge kilometerstand reed de auto perfect. Het Selespeed schakelsysteem vond ik persoonlijk een leuk en apart extra aan deze auto. Met 150 pk geen gebrek aan vermogen.

Na de aanschaf ben ik met de auto op vakantie naar Italie geweest. Tijdens deze reis heeft de auto zich bewezen als comfortabele reis auto. Ik zit er met mijn 1.95m lengte goed in en er kan redelijk wat bagage mee (minder als in de 145). Het verbruik bleef ondanks hoge gemiddelden op ongeveer 1 op 10,5. Het weggedrag vind ik sportief, maar toch comfortabel. Tijdens het rijden op slecht wegdek hoor ik wel wat rammeltjes en kraakjes.


Update 6/3/2007:
Inmiddels staat de teller op 127.000 km. Geen problemen gehad. Wel moest de distributieriem incl toebehoren vervangen worden. Het olieverbruik blijft minimaal en het bezineverbruik blijft rond de 1 op 10 schommelen. Ik heb wel het gevoel dat de schokbrekers binnenkort vervangen moeten worden. Dit lijkt mij echter niet vreemd na deze km-stand.

De ruimte in het intereur houdt echter niet over. In de Alfa 145 konden we meer bagage kwijt! Ik ben dan ook op zoek naar een 156 sportwagon.

PROBLEMEN

Voorwielophanging kraakt bij het nemen van een verkeersdrempel. Dealer heeft de stabilisatorstangrubbers vervangen. Het kraken is een stuk minder maar nog niet helemaal weg. De demo-147, die ik als vervangend vervoer kreeg, kraakte niet!

De buitenschaal van de einddemper was flink verroest. Deze vervangen door een sportdemper van CSC. Klinkt gelukkig heel beschaafd en ziet er beter uit omdat er geen grote bak meer zichtbaar is.

Tijdens de vorstperiode meerdere malen een storing in het VDC-systeem nadat de auto enige dagen had stilgestaan. Na opnieuw starten verdween de melding. Bij uitlezen op computer zijn geen gebreken geconstateerd.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.