Abarth 500 1.4 16v T-Jet (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 500 1.4 16v T-Jet |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 95.000 km |
KM-stand laatst | 96.000 km |
Start & Go
- 95.445 km
Ik ben in het bezit van een zeer fraaie - al zeg ik het zelf - Abarth 500 1.4 T-Jet uit 2011. De Abarth heeft een zwarte metallic lak in combinatie met een rood lederen interieur. Oorspronkelijk komt de auto uit België en is in 2019 ingevoerd in Nederland.
In België is de auto nog gewraped in een mat zwarte kleur. In Nederland heb ik dit eraf laten halen, omdat de wrap op bepaalde plekken ging loslaten. Tuurlijk is dit een gok, want je weet niet hoe de auto er onderuit komt. Maar gelukkig - op een paar krassen na - was de lak helemaal in tact. De velgen heb ik laten spuiten in een antraciet grijze kleur. Het resultaat mag er zijn. Persoonlijk vind ik het een hele mooie kleurencombinatie.
Auto heeft in Nederland een onderhoudsbeurt gehad en daarnaast is de distributieriem vervangen. Ready to go.
Als je in een Abarth gaat rijden moet je als eerst de 'comfort-stand' aanpassen naar de 'sport-stand'. Ik ben niet te spreken over de standaard comfort-modus. Ik mis het gevoel in het sturen en de auto voelt traag en reageert minder direct op het gaspedaal. Dus zet 'm direct in de sport-stand. Daarnaast valt het me op dat de auto vrij stug is geveerd. De Abarth ligt strak op de weg en stuurt scherp. Comfort is ver te zoeken, maar daar koop je de auto ook niet voor. De stoelen geven ook weinig steun. Maar laten we de prestaties niet vergeten. De auto is bloedsnel! Trap het gaspedaal in en de auto komt los van het asfalt.
Paar kleine puntjes
- 95.500 km
Inmiddels zitten de eerste kilometers erop. Ik ben heel enthousiast over de sportieve prestaties van dit kleine bommetje. Het is absoluut géén Fiat 500. De Abarth is fel, stug en snel (let wel dat je 'm op de sport-stand zet).
Toch zijn er wel een paar kleine puntjes. De stoelen geven nauwelijks steun. Na wat langere ritten, krijg je last van je onderrug. Het 'Blue & Me' (een soort infotainment systeem) werkt echt voor geen meter. Ik moet hier wat dieper in duiken, maar je merkt wel dat dit systeem achterhaald is (logisch ook). De achterklep gaat niet meer open. Probleem is wel dat het lampje blijft branden van de kofferbak op het display.
Kofferbak gemaakt
- 96.000 km
Het probleem met de kofferbak is opgelost. Het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn bij o.a. de Fiat 500-serie. Nadat we in eerste instantie het slot hebben vervangen, bleek het nog niet te werken. Dus het slot was niet kapot...
Na verder onderzoek bleek dat er diverse breuken in de bekabeling zat. Daar lag het probleem. Dus een nieuwe kabelboom besteld en deze erin laten solderen. Probleem opgelost. Ook het dashboard lampje brandt niet meer.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Abarth 500 1.4 T-Jet 180pk Abarth Competizione Automaat | Beats Audio | Navigatie | Parkeersensoren | DAB+
- 2016
- 72.576 km

Abarth 500 1.4-16V 135pk H5 | Leder | Xenon | Airco | Akrapovic uitlaat
- 2012
- 79.661 km

Abarth 500 1.4-16V Abarth|135PK|Pano|Leder|Interscope|Goed onderhouden
- 2011
- 146.262 km