Abarth 500 1.4 16v T-Jet (2011)

autoreview

Abarth 500 1.4 16v T-Jet (2011)

Signalement

Uitvoering500 1.4 16v T-Jet
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf95.000 km
KM-stand laatst96.000 km
Lezerswaardering: 50%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Start & Go

  • 95.445 km

Ik ben in het bezit van een zeer fraaie - al zeg ik het zelf - Abarth 500 1.4 T-Jet uit 2011. De Abarth heeft een zwarte metallic lak in combinatie met een rood lederen interieur. Oorspronkelijk komt de auto uit België en is in 2019 ingevoerd in Nederland.

In België is de auto nog gewraped in een mat zwarte kleur. In Nederland heb ik dit eraf laten halen, omdat de wrap op bepaalde plekken ging loslaten. Tuurlijk is dit een gok, want je weet niet hoe de auto er onderuit komt. Maar gelukkig - op een paar krassen na - was de lak helemaal in tact. De velgen heb ik laten spuiten in een antraciet grijze kleur. Het resultaat mag er zijn. Persoonlijk vind ik het een hele mooie kleurencombinatie.

Auto heeft in Nederland een onderhoudsbeurt gehad en daarnaast is de distributieriem vervangen. Ready to go.

Als je in een Abarth gaat rijden moet je als eerst de 'comfort-stand' aanpassen naar de 'sport-stand'. Ik ben niet te spreken over de standaard comfort-modus. Ik mis het gevoel in het sturen en de auto voelt traag en reageert minder direct op het gaspedaal. Dus zet 'm direct in de sport-stand. Daarnaast valt het me op dat de auto vrij stug is geveerd. De Abarth ligt strak op de weg en stuurt scherp. Comfort is ver te zoeken, maar daar koop je de auto ook niet voor. De stoelen geven ook weinig steun. Maar laten we de prestaties niet vergeten. De auto is bloedsnel! Trap het gaspedaal in en de auto komt los van het asfalt.

Paar kleine puntjes

  • 95.500 km

Inmiddels zitten de eerste kilometers erop. Ik ben heel enthousiast over de sportieve prestaties van dit kleine bommetje. Het is absoluut géén Fiat 500. De Abarth is fel, stug en snel (let wel dat je 'm op de sport-stand zet).

Toch zijn er wel een paar kleine puntjes. De stoelen geven nauwelijks steun. Na wat langere ritten, krijg je last van je onderrug. Het 'Blue & Me' (een soort infotainment systeem) werkt echt voor geen meter. Ik moet hier wat dieper in duiken, maar je merkt wel dat dit systeem achterhaald is (logisch ook). De achterklep gaat niet meer open. Probleem is wel dat het lampje blijft branden van de kofferbak op het display.

Kofferbak gemaakt

  • 96.000 km

Het probleem met de kofferbak is opgelost. Het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn bij o.a. de Fiat 500-serie. Nadat we in eerste instantie het slot hebben vervangen, bleek het nog niet te werken. Dus het slot was niet kapot...

Na verder onderzoek bleek dat er diverse breuken in de bekabeling zat. Daar lag het probleem. Dus een nieuwe kabelboom besteld en deze erin laten solderen. Probleem opgelost. Ook het dashboard lampje brandt niet meer.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.