AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Volvo C70 in het nieuw
91
Om de concurrentie een goed weerwoord te blijven bieden, heeft Volvo de C70 in het nieuw gestoken. Nog steeds met een stalen klapdak, maar wel met een aantal verbeteringen.
De C70 profiteert van het nieuwe familiegezicht dat Volvo al met de S60 Concept liet zien. Verder heeft Volvo de voorste spatschermen en diverse andere carrosseriedelen aangepast. De voorzijde loopt scherper toe dan voorheen. Volgens Volvo heeft de voorkant van de C70 nu een 'uitnodigende V-vorm'. Speciaal voor de facelift heeft Volvo een nieuwe lakkleur ontwikkeld: Flamenco Red Pearl.
Aan de achterzijde zijn het de nieuwe led-lichten die de aandacht trekken. Deze zijn van hetzelfde type als de exemplaren op de XC60. Ook het instrumentenpaneel is opnieuw vormgegeven om een ruimere opzet en een verfijnder uiterlijk te hebben. De meters en de lay-out zijn specifiek voor de C70.
Aan het motorenpalet verandert voorlopig niets. Het benzinegamma start met een 2,4-liter vijfcilinder, goed voor 140 pk en 220 Nm. Daarna volgt de 2.4i met 170 pk. De topper blijft de T5, die de beschikking heeft over 220 pk en 320 Nm.
Bij de diesels blijft de keuze beperkt tussen de 2.0D en de D5. De 2.0D heeft een vermogen van 136 pk en een maximumkoppel van 320 Nm. Het gemiddeld verbruik bedraagt 6,1 liter per 100 kilometer en de CO2-uitstoot is 161 g/km. De D5 mobiliseert 180 pk en 400 Nm en lust elke 100 kilometer 6,6 liter diesel. De CO2-uitstoot bedraagt hier 174 gram per kilometer.
Volvo onthult de gefacelifte C70 op de IAA in Frankfurt. Begin 2010 verwachten we de cabrio bij de Volvo-dealers.
Aan de achterzijde zijn het de nieuwe led-lichten die de aandacht trekken. Deze zijn van hetzelfde type als de exemplaren op de XC60. Ook het instrumentenpaneel is opnieuw vormgegeven om een ruimere opzet en een verfijnder uiterlijk te hebben. De meters en de lay-out zijn specifiek voor de C70.
Aan het motorenpalet verandert voorlopig niets. Het benzinegamma start met een 2,4-liter vijfcilinder, goed voor 140 pk en 220 Nm. Daarna volgt de 2.4i met 170 pk. De topper blijft de T5, die de beschikking heeft over 220 pk en 320 Nm.
Bij de diesels blijft de keuze beperkt tussen de 2.0D en de D5. De 2.0D heeft een vermogen van 136 pk en een maximumkoppel van 320 Nm. Het gemiddeld verbruik bedraagt 6,1 liter per 100 kilometer en de CO2-uitstoot is 161 g/km. De D5 mobiliseert 180 pk en 400 Nm en lust elke 100 kilometer 6,6 liter diesel. De CO2-uitstoot bedraagt hier 174 gram per kilometer.
Volvo onthult de gefacelifte C70 op de IAA in Frankfurt. Begin 2010 verwachten we de cabrio bij de Volvo-dealers.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Reportage
Zo ruim interpreteert Volvo de C met de C30 en C40: de laatste echte was natuurlijk de Volvo C70
Op Zoek Naar
Deze cabrio's voor het hele gezin koop je voor €15.000
Nieuws
Volvo C70 (1998) - Liefhebber Gezocht
Nieuws
Vijf occasions met vijfcilinder voor minder dan 10 mille
Nieuws