Autonome Ford ziet in het donker
Zelfstandig door de nacht
Bovenstaande wist de autonome Fusion voor elkaar te krijgen zónder ingeschakelde verlichting. Een verlaten woestijnweg werd gekozen omdat het daar extra donker is.
Ford heeft met zijn test aangetoond dat zijn LiDAR lasertechniek ook zonder van licht afhankelijke camera's kan presteren. Radar, sensoren en computersoftware wisten de auto prima op de weg te houden.
De Fusion maakt gebruik van 3D-kaarten, compleet met informatie over de weg, markeringen en geografische en topografische oriëntatiepunten. Via onder andere radar en lasertechniek wordt de exacte positie van de auto op de weg bepaald.
Ford zegt verder het aantal autonome prototypen dat het heeft rondrijden, te verdrievoudigen. Daarmee komt het aantal autonome Fusions uit op dertig stuk, waarmee Ford test in Californië, Arizona en Michigan.
PRIVATE LEASE Ford
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Renault en Ford: ‘Chinese merken vormen ook een bedreiging voor bedrijfsauto’s’

Ford stapt van Volkswagen over naar Renault: elektrische Fords krijgen Renault-basis

Deze klassiekers zijn echt goedkoop, maar dan moet je zelf goed kunnen sleutelen

Deze auto’s worden nét te laat youngtimer






