AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Venturi verbetert uitgestelde Fetish
13
De grootste concurrent van de Amerikaanse Tesla Roadster en Fisker Karma komt uit Frankrijk: de Venturi Fetish. Er is nu goed en slecht nieuws voor de fans van de elektrische roadster.
We beginnen maar even met het slechte nieuws: de Fetish is uitgesteld. De productie van de auto zou in april starten, maar zoals het er nu naar uitziet kunnen de eerste gelukkigen de sleutels van hun Venturi pas in juni 2009 in ontvangst nemen.
Dan het goede nieuws: het vermogen van de Fetish stijgt naar 300 pk en bovendien schudt de elektrische auto 30 kilogram aan gewicht af. Zodoende weegt –ie nog maar 950 kilogram. Venturi gebruikt lithium-ion-accu's in de auto. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 3,5 seconden, de topsnelheid is begrensd op 160 kilometer per uur. De prijs van de Fetish is niet misselijk: ongeveer 300.000 euro. Dan zijn de Amerikaanse alternatieven een stuk bereikbaarder: de Tesla en de Fisker gaan rond de 100.000 euro kosten.
Dan het goede nieuws: het vermogen van de Fetish stijgt naar 300 pk en bovendien schudt de elektrische auto 30 kilogram aan gewicht af. Zodoende weegt –ie nog maar 950 kilogram. Venturi gebruikt lithium-ion-accu's in de auto. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 3,5 seconden, de topsnelheid is begrensd op 160 kilometer per uur. De prijs van de Fetish is niet misselijk: ongeveer 300.000 euro. Dan zijn de Amerikaanse alternatieven een stuk bereikbaarder: de Tesla en de Fisker gaan rond de 100.000 euro kosten.
Lees ook

AutoWeek 2025: 'Dit is de winnaar van de eindejaarsprijs beste innovatie EV'
Autotest

Volkswagen ID7: wel of geen GTX, dat is de vraag
Achtergrond

Nu ondenkbaar, toen kon het nog: Break kwam bij Peugeot 306 pas na 4 jaar
Autotest

Test Fiat 500 Hybrid - De stap terug is in nostalgische zin leuk maar wat moet je hard werken
Achtergrond
