Hyundai Ioniq in drie smaken

Keuzes, keuzes...

Hyundai Ioniq
Hyundai Ioniq HybridHyundai Ioniq HybridHyundai Ioniq HybridHyundai Ioniq HybridHyundai Ioniq Plug-inhybridHyundai Ioniq Plug-inhybridHyundai Ioniq Plug-inhybridHyundai Ioniq Plug-inhybridHyundai Ioniq Plug-inhybridHyundai Ioniq Plug-inhybridHyundai Ioniq ElectricHyundai Ioniq ElectricHyundai Ioniq ElectricHyundai Ioniq ElectricHyundai Ioniq Electric
In Genève schittert momenteel de Ioniq, een innovatieve Koreaan die in drie smaken te krijgen is. Onze vraag aan jou: welke kies je?

Hyundai heeft met de Ioniq de eerste productieauto op zijn naam staan die zowel als hybride, plug-inhybride en volledig elektrische uitvoering te krijgen is. Een versie met alleen een brandstofmotor kun je op je buik schrijven, en juist daar is het Hyundai om te doen: een volledig elektro-aanbod. Er valt veel te kiezen, maar waar ga je nu eigenlijk voor?

De Hybrid heeft een totaalvermogen van 141 pk en 265 Nm. Onder de kap vind je een 43,5 pk sterke elektromotor, gekoppeld aan een GDI-brandstofmotor. De topsnelheid ligt op 185 km/h en de CO2-uitstoot is 79 g/km.

De Plug-in - de Ioniq met stekker dus - is eveneens 141 pk sterk, maar komt dankzij een groter accupakket 50 kilometer ver op volledig elektrische kracht. De CO2-uitstoot ligt op 32 gram per kilometer.

De Electric is de volledig elektrische versie die 120 pk en 295 Nm levert. De actieradius ligt op een zeer acceptabele 250 kilometer. Wel moet je genoegen nemen met een topsnelheid van 165 km/h. Houd rekening met 4 procent bijtelling!

De Hybrid en Electric verschijnen deze zomer bij de dealers, de Plug-in volgt later. Stel dat je nú al kiezen kon, welke variant nam je dan mee naar huis?

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (22)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.