AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Ferrari houdt vast aan atmosferische V12
62
De nieuwe turbomotor in de 488 GTB deed vrezen voor het lot van de V12 in de FF en de F12 Berlinetta. Goed nieuws voor de fans: Ferrari houdt vast aan de atmosferische topmotor!
Dat heeft Nicola Boari, hoofd productmarketing van Ferrari ons verteld in een interview op de showvloer van de salon van Genève.
"We hebben momenteel met de V8-biturbo, de V12 en de hybride-aandrijflijn van de LaFerrari een motorenpalet waarmee we aan de ons opgelegde CO2-eisen kunnen voldoen. Daarom gaan we de atmosferische V12 niet vervangen door een turbomotor."
Wel zal het blok voor toekomstige versies van de FF en F12 Berlinetta wellicht een update krijgen, om alsnog wat grammen van de CO2-uitstoot af te schaven.
Ferrari is overigens niet het enige merk dat vasthoudt aan een atmosferische V12: aartsrivaal Lamborghini levert ook gewoon een turboloze V12 in de Aventador en Aventador SV.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Ferrari stelt komst tweede EV uit 'omdat niemand erop zit te wachten'
Nieuws
Ferrari hoopt dat EV voor Chinese comeback gaat zorgen
Nieuws
Ferrari 296 Speciale en Speciale A: voor als speciaal niet speciaal genoeg is
Vergelijkende test
Deze 8- en 12-cilinder coupés stonden voor de absolute GT-top in de jaren 80
Nieuws