Toyota schaaft Avalon bij
In 1994 presenteerde Toyota de allereerste Avalon, een forse sedan die op het verlengde platform van de Camry werd gezet. Motorkeuze had je niet, in elke Avalon werd je getrakteerd op een 3,0-liter V6 met 192 pk. Opvallend detail: de luxueuzere broer van de Camry was leverbaar met een voorbank, zodat je met z'n zessen op pad kon.
Vijf jaar na z'n introductie viel het doek voor generatie één. In 1999 kwam z'n opvolger om de hoek kijken, die nog altijd gebruikmaakte van een verlengd Camry-platform. Onder de kap opnieuw een 3,0-liter V6, ditmaal afkomstig uit onder andere de Lexus RX300. Ook deze Avalon mocht het vijf jaar proberen, om in 2004 afgelost te worden door generatie nummer 3.
Waar z'n voorganger na 4,8 meter ophield, strekte de nieuweling zich uit over 5 volle meters. De 3,0-liter V6 werd ingewisseld voor een 3,5 liter metend exemplaar dat de Avalon in zo'n 6 seconden naar de 100 km/h bracht. Het huidige model stamt pas uit 2012 en ziet er stukken vlotter uit dan z'n voorgangers. Onderhuids deelt-ie z'n genen met de Lexus ES, een auto die in de markt is gezet als de comfortabelere broer van de GS. Toyota zou Toyota niet zijn als het geen hybride-versie zou aanbieden. Zo is het hybride-systeem van de Camry overgeheveld naar de Avalon.
In de Verenigde Staten is nu een licht opgefriste versie van de Avalon getoond. Erg ver gaan de wijzigingen niet. We zien een nieuwe grille, ledlichtunits, chroomafwerking en nieuwe richtingaanwijzers. Bovendien valt er te kiezen uit nieuwe wielen in de maten 17 en18 inch.