Cadillac zit met ELR in z'n maag

Cadillac ELR

Cadillac heeft met z'n ELR een soort luxe coupé-versie van de Chevrolet Volt en Opel Ampera in de showroom staan. Amerikaanse dealers willen er weinig van weten, en ook de consument blijkt nou niet bepaald enthousiast te zijn.

Vorige maand kregen we te horen dat de Amerikaanse dealers niet allemaal zitten te wachten op de ELR. Bijna de helft van hen heeft aangegeven de auto niet in de showroom te willen zetten, omdat de handelaren er weinig van verwachten te verkopen.

Ook de consument blijkt niet echt warm te lopen voor de ELR, die een prijskaartje krijgt van zo'n 76.000 euro. Sinds medio december staat de Cadillac in de Amerikaanse showrooms, en sindsdien heeft het Amerikaanse merk slechts 99 exemplaren aan de man weten te brengen.

Cadillac had zich aanvankelijk als doel gesteld om aan het eind van dit jaar 3.000 stuks verkocht te hebben. Mogelijkerwijs kan een grote marketingcampagne nog extra klanten naar de showroom lokken.

Lezersreacties (31)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.