Infiniti Q50: Nederlandse prijzen en uitvoeringen

Infiniti Q50
Infiniti Q50Infiniti Q50Infiniti Q50Infiniti Q50Infiniti Q50Infiniti Q50Infiniti Q50Infiniti Q50
We hebben er lang op moeten wachten, maar Infiniti heeft nu uit de doeken gedaan wat de hagelnieuwe Q50 moet gaan kosten.

Vanaf 40.700 euro staat de nieuwste telg van Nissans luxestal Infiniti bij je op de stoep. Voor dat geld rijd je de 2,2-liter dieselversie met 170 pk en 400 Nm onder de kap. Schakelen gaat met een handgeschakelde zesbak of een zeventraps automaat.

Wat aankleding betreft heb je weinig te klagen in Infiniti's nieuwste. Led-verlichting wordt gebruikt voor de achterlichtunits, mistlampen en de richtingaanwijzers, die in de buitenspiegels zijn weggewerkt. Ook zo'n hekel aan krasjes? De Japanners helpen je een handje door de Q50 met beschermende Scratch Shield lak te bedekken.

Vanbinnen komen we de nieuwste versie van Infiniti's InTouch-susteem tegen. Twee dubbele LCD-schermen worden gemonteerd om het geheel makkelijk te bedienen. Zes luidsprekers, bluetooth streaming, USB/-iPod-aansluiting en een spraakgestuurd bedieningssysteem zijn allemaal standaard. Wie graag ultiem genot voor z'n oren wenst, kan een 14 speakers tellend geluidssysteem van Bose op de optielijst aanvinken.

Verder beschikt de Q50 standaard over dual zone climate control, cruise control, een start/stop-systeem, hill start assist en keyless entry. Ook monteert Infiniti 'dynamische voertuig controle', spoor- en tractiecontrole, een rem-assistent en een controlesysteem voor de bandenspanning.

Wie 2.600 euro extra neertelt krijgt de Premium-uitvoering mee. De Q50 staat dan op 17-inch lichtmetaal met run flat banden. Lederen bekleding is dan eveneens aanwezig en de voorstoelen zijn verwarmbaar. Verder wordt de binnenzijde afgewerkt met aluminium of esdoornhout. Wie bovenop de prijs van de Premium-versie nog eens 4.530 euro extra op tafel legt, mag de Sport-uitvoering meenemen. Deze krijgt een andere voorbumper mee, led-koplampen en 19-inch driespaaks aluminium velgen. Voor meer sportiviteit zorgen de sportstoelen, die bovendien elektrisch verstelbaar zijn.

Steer-by-wire

De Sport-versies krijgen daarnaast Direct Adaptive Steering (DAS) meegeleverd. Deze 'steer by wire' -technologie was voorheen alleen in vliegtuigen te vinden, zo meldt Infiniti. Active Lane Control wordt eveneens op de Sport-modellen geschroefd.

Hybride rijden kan natuurlijk ook. In dat geval krijg je een 3,5-liter V6 onder de kap die, uiteraard, is gekoppeld aan een elektromotor. Een sprintje naar de 100 km/h doet-ie in 5,1 seconden. Het spreekt voor zich dat de Hybrid is voorzien van een regeneratief remsysteem.

Bestellen kan per direct, de levering van de Infiniti Q50 start na de zomer.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (34)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.