Audi test techniek Q7 opvolger
Natuurlijk is het in dit stadium nog te vroeg om concreet iets te zeggen over de precieze noviteiten van de tweede generatie Q7, maar een aantal dingen lijken voor de hand liggend. Bijvoorbeeld dat de mastodont van Audi flink wat kilootjes kwijt zal gaan raken, dat is namelijk in lijn met wat de zustermodellen van Porsche en Volkswagen doen. Mede door het gebruik van aluminium en andere lichtgewicht materialen moet het mogelijk zijn om twee- tot driehonderd kilo kwijt te raken.
Ook kleinere, en dus lichtere, motoren doen een duit in het gewichtsbesparingzakje, de V12 TDI zien we waarschijnlijk dus niet terug. Om dat gemis wat te verzachten verwachten we wel een plug-in hybride versie. Voor het zover is moeten we nog wel even geduld hebben, de tweede generatie Q7 verwachten we pas op z'n vroegst eind 2013 op de weg.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Audi Q7 55 TFSIe 380pk PHEV Quattro Competition | SoH 98% | Panoramadak | Bang & Olufsen | 22" LMV | Tour + City pakket | HD Matrix + Laser
- 2021
 - 73.563 km
 

Audi Q7 4.2 FSI quattro ABT Camera|Leder|E. Klep|Panodak|Navi|Pdc|Cruise|Memory seats|Youngtimer
- 2007
 - 216.143 km
 

Audi Q7 4.0 TDI V8 435pk Grijs kenteken Panoramadak Keramisch 4-Wielsturing Luchtvering Virtual cockpit Bose 22" LMV
- 2017
 - 131.501 km
 
Lees ook

Audi komt met relatief klein én heel groot model in 2026

Audi Q7 begint eindelijk aan nieuwe generatie - Vooruitblik

Audi SQ8: dankzij 700 pk de RS Q8 voorbij

Ook de Audi Q7 heeft niet het eeuwige leven: dit is de nieuwe
