Neerlands Trots: Spyker C8 Aileron Spyder

Spyker C8 Aileron Spyder
Spyker C8 Aileron SpyderSpyker C8 Aileron SpyderSpyker C8 Aileron SpyderSpyker C8 Aileron SpyderSpyker C8 Aileron SpyderSpyker C8 Aileron Spyder

Wat is nog specialer dan een Spyker C8 Aileron? Een Spyder-versie natuurlijk! Spyker kondigde 'm in maart al aan en nu kunnen we de open Aileron dan eindelijk in het echt zien.

De C8 Aileron Spyder heeft een canvas kap. De bediening geschiedt elektrisch, alleen het vastzetten van de klem moet met de hand. Als de Spyder open wordt gereden, is de kap geheel weggewerkt in de carrosserie, zodat het lijnenspel niet wordt verstoord. De softtop heeft een glazen achterruit en is leverbaar in acht kleuren.
Onder de kap vinden we een V8 met een vermogen van 400 pk. Deze is sterk genoeg om de C8 Ailerson Spyder in 4,5 seconden naar 100 kilometer per uur te katapulteren. Ook de de open Aileron heeft een topsnelheid van 300 kilometer per uur. Spyker geeft de sportwagen een aluminium space-frame mee en Lotus heeft geholpen bij de afstemming van het onderstel. De remmen zijn van AP, binnenkort komen ook keramische remschijven beschikbaar.
De Aileron is 150 millimeter langer dan de oorspronkelijke C8, speciaal om de Amerikaanse markt enthousiast te maken. Door deze extra lengte is het namelijk mogelijk om op bestelling een automatische transmissie te leveren.
Zoals bij alle Spykers is er op bestelling heel veel mogelijk. De klant kan kiezen voor 19-inch 'Rotorblade' wielen, geborsteld aluminium en speciaal leder voor de cockpit en Chronoswiss instrumenten. Ook een speciale kofferset van Louis Vuitton behoort tot de mogelijkheden. Een Kharma-geluidssysteem zorgt voor de mooie klanken als de V8 niet in de cockpit klinkt.
Spyker toont de C8 Aileron Spyder op het Pebble Beach Concours d'Elegance. Binnenkort is het mogelijk om in Zeewolde een bestelling voor deze bijzondere auto te plaatsen, maar de prijzen zijn nog niet bekend.

Lezersreacties (58)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.