- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check XD-862-N
FORD FOCUS | 2011
Deze FORD FOCUS is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2011 en is nu 13 jaar en 11 maanden oud. In januari 2019 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 19.389 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 101 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De FORD heeft een topsnelheid van 180 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 6,7 l/100 km. De FOCUS is 106 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 94 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Emmen met een kilometerstand van 111.255 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | FORD |
Model | FOCUS |
Kleur | wit |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 1.293 |
Nieuwprijs | € 19.389 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 4 juli 2011 |
Datum eerste registratie Nederland | 9 januari 2019 |
Datum laatste tenaamstelling | 24 februari 2025 |
APK melddatum | 17 juli 2024 |
APK vervaldatum | 13 september 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | SHDC |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1596 cc |
Max. vermogen | 74 kW / 101 pk |
Geluidsniveau stationair | 78 dB |
Geluidsniveau rijdend | 71 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 8,7 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,5 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 6,7 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 159 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.149 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.820 kg |
Voorasdruk | 925 kg |
Achterasdruk | 1.005 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.200 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 620 kg |
Lengte | 4.464 mm |
Breedte | 1.839 mm |
Hoogte | 1.497 mm |
Wielbasis | 2.640 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 180 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 11,9 s |
Maximum vermogen | 74 kW / 100 pk |
Maximum koppel | 150 Nm |
Draaicirkel | 10,6 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 396 - 1258 l |
Inhoud brandstoftank | 55 l |
Segment | C |
Koopadvies
- +Dynamisch rijgedrag
- +Veel carrosserievormen
- +Breed motorisch aanbod
- -Roest
- -Elektronicaproblemen
- -Ruimte in cabriolet
De Focus C307 is de tweede generatie van de populaire modelreeks van Ford. Je ziet al direct dat hij voortbouwt op zijn voorganger, al is hij in veel opzichten verbeterd. Zo reed de Ford Focus die in 2004 op de markt kwam dynamischer en voelde hij volwassener aan dan de generatie ervoor. Ook kreeg hij gezelschap van een nieuwe carrosserievorm: de cabriolet.
Lees het volledige Autoweek koopadviesRij-impressie Ford Focus 2.5 20V Turbo ST
- Eerste rijtest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE FORD

XD-862-N
Ford Focus
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.