- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check TZ-147-D
FORD FOCUS | 2009
Deze FORD FOCUS is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2009 en is nu 16 jaar en 6 maanden oud. In december 2018 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De wielen worden aangedreven door een 116 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De FORD heeft een topsnelheid van 180 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 6,6 l/100 km. De FOCUS is 575 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 154 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Soesterberg met een kilometerstand van 195.252 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | FORD |
Model | FOCUS |
Kleur | zwart |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Stationwagen |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 4.258 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Ford Focus 1.6 Trend 5 deurs - AIRCO - LM VELGEN - VERWARMDE VOORRUIT - CPV - EL. RAMEN + SPIEGELS - RADIO/CD - APK T/M 19-05-2026 -
- 2009
- 128.094 km

Ford Focus 1.8 Limited keurig onderhouden navi clima cruise
- 2010
- 118.069 km

Ford Focus 1.8 92KW 5D Titanium / Navigatie / Voorruit verwarming
- 2010
- 137.708 km
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 19 maart 2009 |
Datum eerste registratie Nederland | 8 december 2018 |
Datum laatste tenaamstelling | 15 maart 2024 |
APK melddatum | 12 maart 2025 |
APK vervaldatum | 15 maart 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | SIDA |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1596 cc |
Max. vermogen | 85 kW / 116 pk |
Geluidsniveau stationair | 81 dB |
Geluidsniveau rijdend | 71 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 8,7 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,4 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 6,6 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 157 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 4 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.179 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.825 kg |
Voorasdruk | 900 kg |
Achterasdruk | 1.035 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.200 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 635 kg |
Lengte | 4.494 mm |
Breedte | 1.839 mm |
Hoogte | 1.537 mm |
Wielbasis | 2.640 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 180 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 11,9 s |
Maximum vermogen | 74 kW / 100 pk |
Maximum koppel | 150 Nm |
Draaicirkel | 10,6 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 396 - 1258 l |
Inhoud brandstoftank | 55 l |
Segment | C |
- UitvoeringJarenTankTransmissieDeurenCarrosserie
- Focus 1.6 16V Trend08 - 10BH5HAT
- Focus Wagon 1.6 16V Trend08 - 10BH5STA
- Focus 1.6 16V Titanium08 - 11BH5HAT
- Focus Wagon 1.6 16V Titanium08 - 11BH5STA
- Focus 1.6 16V Ghia08 - 10BH5HAT
- Focus Wagon 1.6 16V Ghia08 - 10BH5STA
- Focus Wagon 1.6 16V X Road09 - 09BH5STA
Koopadvies
- +Dynamisch rijgedrag
- +Veel carrosserievormen
- +Breed motorisch aanbod
- -Roest
- -Elektronicaproblemen
- -Ruimte in cabriolet
De Focus C307 is de tweede generatie van de populaire modelreeks van Ford. Je ziet al direct dat hij voortbouwt op zijn voorganger, al is hij in veel opzichten verbeterd. Zo reed de Ford Focus die in 2004 op de markt kwam dynamischer en voelde hij volwassener aan dan de generatie ervoor. Ook kreeg hij gezelschap van een nieuwe carrosserievorm: de cabriolet.
Lees het volledige Autoweek koopadviesRij-impressie Ford Focus 2.5 20V Turbo ST
- Eerste rijtest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE FORD

TZ-147-D
Ford Focus
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.