
- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze BMW 318D is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2016 en is nu 9 jaar en 7 maanden oud. In februari 2018 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 52.066 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 150 pk dieselmotor. Het schakelen gaat handmatig. De BMW heeft een topsnelheid van 215 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,4 l/100 km. De 318D is 189 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Deze auto heeft momenteel geen geldige APK, een nieuwe keuring is vereist.
| Status | ok |
| Classificatie | Personenauto |
| Merk | BMW |
| Model | 318D |
| Kleur | grijs |
| Brandstof | diesel |
| Carrosserie | Sedan |
| Aantal deuren | 4 |
| Aantal zitplaatsen | 5 |
| Aantal wielen | 4 |
| Schakeling | handmatig |
| BPM | € 4.995 |
| Nieuwprijs | € 52.066 |
| Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
| Datum eerste toelating | 28 april 2016 |
| Datum eerste registratie Nederland | 26 februari 2018 |
| Datum laatste tenaamstelling | 7 juni 2025 |
| APK melddatum | 25 juni 2024 |
| APK vervaldatum | 16 augustus 2025 |
| Parallel import | ja |
| WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
| Aantal eigenaren | 2 |
| APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
| Motorcode | B47D20A |
| Aantal cilinders | 4 |
| Cilinderinhoud | 1995 cc |
| Max. vermogen | 110 kW / 150 pk |
| Geluidsniveau stationair | 75 dB |
| Geluidsniveau rijdend | 69 dB |
| Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 5,3 l/100km |
| Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 3,9 l/100km |
| Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 4,4 l/100km |
| CO2-uitstoot (NEDC) | 116 g/km |
| CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
| Roetuitstoot | 0.16 mg/km |
| Roetfilter | affabriek |
| Emissiecode | Euro 6 |
| Tellerstand controle | € 7,95 |
| Massa leeg | 1.405 kg |
| Maximum toelaatbare massa | 2.005 kg |
| Voorasdruk | 915 kg |
| Achterasdruk | 1.170 kg |
| Aanhangermassa geremd | 1.600 kg |
| Aanhangermassa ongeremd | 745 kg |
| Lengte | 4.633 mm |
| Breedte | 1.811 mm |
| Hoogte | 1.429 mm |
| Wielbasis | 2.810 mm |
| Bandenmaat (origineel) | 205/60R16 Prijzen |
| Topsnelheid | 215 km/h |
| Acceleratie 0-100 km/h | 8,6 s |
| Maximum vermogen | 110 kW / 150 pk |
| Maximum koppel | 320 Nm |
| Draaicirkel | 11,3 m |
| Kogeldruk | 75 kg |
| Dakbelasting | 75 kg |
| Inhoud bagageruimte | 480 - 480 l |
| Inhoud brandstoftank | 57 l |
| Segment | D |
De zesde generatie van de BMW 3-serie kwam in 2012 op de markt met de F30 (sedan) en de F31 (touring). Net zoals de voorgaande generaties blijft deze BMW een populair model. Zijn sportieve rijgedrag en verfijnde ontwerp maken het voor veel mensen een aantrekkelijke occasion.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Loading...
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.




